מבצע צוק איתן: מחדדים הנחיות

0
84

לאור הפגיעות הנגרמות כתוצאה מריצה למרחבים המוגנים, מחדדים במד"א הנחיות זהירות נוספות, במטרה לצמצם את הפגיעות בגוף: ממד"א נמסר לנתניה און ליין-ksn כי בעת הישמע האזעקה, נסו ככל האפשר ללכת במהירות ולהימנע מריצה על מנת שלא ליפול. "במידה ונאלצתם לרוץ, שימו לב לדרך שלפניכם- הימנעו ממכשולים בדרך, ושימו לב למדרכות רעועות, או למפגעים נוספים בדרך למרחב המוגן. ראיתם אדם נופל בדרך למרחב המוגן? סייעו לו לקום והגיעו עימו במהירות האפשרית למרחב המוגן. שימו לב לילדים ופעוטות שעליהם להגיע למרחב מוגן בזמן קצר. רגליהם של הילדים קצרות, ובעת ריצה הם נוטים למעוד יותר ממבוגרים. הקפידו לשמור על רצפת הבית יבשה, על מנת להימנע מהחלקה בדרך למרחב המוגן. הקפידו לאורך היום לסלק מהדרך צעצועים או חפצים אחרים העלולים לגרום לנפילה. במידה ואתם נאלצים לרדת במדרגות בדרככם למרחב המוגן- הקפידו לאחוז במעקה על מנת להימנע מנפילה".

אזעקה בעת נסיעה ברכב

 במד"א שבים ומזכירים לציבור את הוראות ההתגוננות במקרה של אזעקה בעת נסיעה: עם הישמע האזעקה, יש להאט ולעצור את הרכב בזהירות במקום בטוח, לדוגמא, בשולי הכביש, שאינו מסכן את הנוסעים ואת משתמשי הדרך הנוספים. יש להדליק אורות אזהרה מהבהבים. בעת העצירה, טרם פתיחת הדלת יש לנקוט במשנה זהירות ולהקפיד להסתכל במראות בצד ולוודא כי הכביש אכן פנוי ואין רכבים חולפים. ביציאה מהרכב לאחר פתיחת הדלת יש להסתכל שוב ימינה ושמאלה על מנת לוודא, שוב, שהכביש פנוי. יש להימנע מחציית הכביש, באין ברירה יש לחצות בזהירות ובהתאם לכללי החצייה הנכונה. בעת החציה חשוב לנוע במהירות למחסה קרוב, בהליכה מהירה ולהשתדל לא לרוץ. חשוב להקפיד להסתכל לאן הולכים ולהיזהר ממכשולים בדרך. יש להפגין אחריות ולסייע לאנשים המתקשים בהגעה מהירה למחסה ולכאלה שמעדו בדרכם לשם. במידה ושמעתם אזעקה בעת שהנכם נוסעים באוטובוס – הקפידו לרדת מן האוטובוס בזהירות, ולהתבונן לכל הכיוונים על מנת לא להיפגע מרכב חולף.

דרוש דם מסוג o 

שירותי הדם של מד"א הפועלים ממרחבים ממוגנים, עיבו את מערך מתרימי הדם במתרימים מיחידת המילואים. בשירותי הדם של מד"א קוראים לבעלי סוג דם מינוס, בדגש על O מינוס לבוא ולתרום דם (התרמות דם ברחבי הארץ מתקיימות עפ"י הנחיות פיקוד העורף ובמבנים ממוגנים במקומות הנדרשים). מידע על נקודות ההתרמה ניתן לקבל בטלפון 1-800-400-101 ובאתר מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, הוסיף כי "את מספר הנפגעים המועט עד כה בקרב אזרחים ישראלים וכן את אופי הפגיעות הקלות, ניתן לייחס לכיפת ברזל, שעליה אין צורך להרחיב, ולאזרחי מדינת ישראל המפגינים בגרות, אחריות וזהירות ומקשיבים בתשומת לב רבה להנחיות פיקוד העורף וגורמי הביטחון השונים. אני קורא לציבור להמשיך ולנהוג באחריות ובשיקול דעת, ולנהוג במשנה זהירות בכבישים ובסמוך למרחבים המוגנים- רק כך נצליח לשמור על מספר נפגעים מועט. כוחות מד"א ברחבי הארץ פרוסים באופן מוגבר וזמינים בכל עת. אני קורא שוב לציבור להתקשר למוקד מד"א בטלפון חירום 101 בכל צורך רפואי שעלול להתעורר, בשגרה ובחירום".