לא הגיל, התרגיל

0
101

בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה מתמודד בימים אלה עם בקשה של קשישה מיישוב באזור השרון, שהוגשה למתן צו הגנה בטענה, לכאורה, לאיומים והטרדות מצד בעלה בן ה-90.

מייצג. עו"ד אמיר זבולון. צילום פלג אלקלעי
מייצג. עו"ד אמיר זבולון. צילום פלג אלקלעי

הבקשה הוגשה על-ידי פרקליטה של הקשישה, עו"ד אמיר זבולון – זאת לאחר שתי תלונות שהגישה הקשישה במשטרה בגין אלימות מצד בעלה. מקרה אלימות שהסלים במיוחד, כך נטען, כלל איומים לכאורה של הגבר על חיי האישה – תוך שהוא מנופף לעברה במקל ההליכה שלו, מקלל ויורק עליה בנוכחות העובדת הפיליפינית המטפלת בה.

בני הזוג הקשישים, שחצו כבר את גיל 90, נמצאים בסכסוך מתמשך. באחד הימים, כך טוענת האישה תפסה את בעלה גוהר על העובדת והקימה קול צעקה. בעקבות האירוע לא הרשתה לשניים להיפגש ביחידות, הקפידה להתלוות לעובדת ואף הלינה אותה בחדר השינה שלה, המנותק מחדרו של הבעל.
הבעל, שזעם על מעשיה של אשתו, איים עליה, והאישה מצדה, עירבה את המשטרה, אשר הגיעה לבית בני הזוג פעמים רבות.
במסגרת דיון שהתקיים במעמד הצדדים, הוחלט, כי מגורי הזוג יופרדו וכי הצדדים ימנעו מלהטריד זה את זו. אולם, לטענת האישה, הבעל לא חדל מהטרדותיו ומאיומיו ואף חיבל, לכאורה, בלול התרנגולות של אשתו. חרף התלונה המשיך הבעל במעשיו. בשל ריבוי האירועים ונוכח ההסלמה באלימות, הגיש עו"ד זבולון בשם הקשישה בקשה למתן צו הגנה לבית משפט לענייני משפחה בפתח תקווה, מכוח החוק למניעת אלימות במשפחה.