מבחן הטעם: השווארמה הכי טובה בנתניה

0
5622

אופנות הולכות ובאות, אבל השווארמה תמיד נשארת. כשהחלו הקניונים להתפשט בארץ היה מי שחשש שאוכל הרחוב האולטימטיבי ייעלם עם נדידת הקונים, אבל אפשר כבר להגיד שהתחזיות התבדו. הרי מי יכול על שווארמה בפיתה עם הרבה חומוס, חריף וקצת סלט כרוב? אומנם לא מדובר במנת גורמה, אבל היא מתאימה לכל עונה, היא זולה והכי חשוב, היא כל-כך טעימה. הקרב על מנת השווארמה הכי טעימה, מקביל, אולי, רק לתחרות על גביע החומוס. לכל מקום עדת אוהדים משלו שנשבעת בבשר, בכשרות, בתיבול, בניקיון ובכמות השומן, ואשר כף רגלה לא תדרוך אצל המתחרים.

השווארמה האותנטית של ים סוף

קצת על המקום: מאז הקמתה בשנת 2006 הפכה רשת ים סוף לשם נרדף לשווארמה טובה. אני לא יודעת מה אתכם, אבל כשהבעלים מדבר עברית במבטא מזרחי ים-תיכוני אותנטי – זה מבטיח. על השאלה מה הסוד עונה האני חלילה (35): "יש לנו תבלין הכי מיוחד בארץ. פשוט צריך לטעום כדי להבין, ואז מתמכרים". עובדה זו, בתוספת מיקומו המרכזי ברחוב שער העמק, גורמת לכך שמהשעה שתיים עשרה בצהריים מתחיל להשתרך תור ארוך, שמתקצר רק לקראת שעות אחר הצהריים המאוחרות ושב ומתארך בערב. הסלטים מתוצרת בית נראים רעננים וטריים, הדלפק מצוחצח וכך גם השולחנות שעל המדרכה. פשוט, טרי וטוב.

המנה: שווארמה הודו נקבה מתובלת בתבלין הסודי. את הלאפה הם מכינים במקום מקמח לבן עם סלט טרי וטחינה מתוצרת בית. רשימת התוספות ארוכה וכוללת כרוב אדום ולבן, פלפל ירוק חריף, בצל וסומאק, עריסה, עמבה בלתי נמנעת ועוד. כל מנה יוצאת עם צ'יפס והרבה אהבה.
מחיר: 26 שקלים למנה, 55 שקלים בצלחת עם כל התוספות. ים סוף – שער העמק 2 נתניה.

ההייטקיסטית של מומי

קצת על המקום: מסעדת מומי קיימת מאז שאזור התעשייה פולג הפך להיות מרכז עסקי נחשק. מומי זרין (37) החליט, שלא להזניח את עולם השווארמה ולתת לקהל לקוחותיו פתרון הולם לשעות הצהריים המרעיבות. מסעדת מומי מחברת בין שיפודיות בסגנון מסורתי לפאסט פוד מעוצב. התפריט בסיסי בעיקרו ומתמקד בשווארמה וקבב. עם ניסיון לרענן את המצאי השגרתי את השווארמה: עגל ופרגית, מכין בכל יום עבד את המנות המיוחדות. ההזמנה נעשית בשיטת רשת ארומה: מזמינים בקופה מתוך התפריט: מתיישבים ומחכים שיגיע.

המנה: שווארמה עגל ופרגיות, כל הטוב בצלחת אחת בלי קלוריות מיותרות. כמות נדיבה של שווארמה פרגית או עגל עם מינימום שומן ובצד טחינה שמכינים במתכון מיוחד (מכל הארץ מגיעים בשביל הטחינה שלהם). הפרגית בהירה ועדינה, העגל ארומטי מאוד. הקהל: ספורט אלגנט. מחיר: 27 שקלים. מסעדת מומי- גיבורי ישראל 40, א.ת, פולג נתניה.

הכשרה למהדרין שף על האש

קצת על המקום: אי-אפשר שלא לאהוב את שף על האש. מקום השומר על רמה ואיכות מאז שקם לפני כשלוש שנים ומקפיד על ייצור עצמי וכשר של כל מה שמוגש כאן (חוץ מהבצק שמגיע מבחוץ). החל מטחינה וחמוצים ועד לצ'רשי (טירשי), פלפלים קלויים וסלק עם כוסברה. שווארמה היא לב העשייה של המקום. בכל בוקר מגיע מרכיב שווארמות מיוחד שבונה את הסיח מתמהיל מדויק של בשר ושומן, בסביבות עשר בערב הכל נגמר. המקום שייך לאחים עטיה (גיל, ירון ושגיא) כשגיל הוא משגיח כשרות והוא צמוד למקום באזיקונים. סלט ירקות נקצץ כל רבע שעה, הפיתות רכות וחמימות מגיעות היישר מהמאפיה בכל כמה שעות. לא סתם קוראים לו שף.

המנה: שווארמה בפיתה, מנת הדגל של המקום. השווארמה של השף מבוססת על הודו נקבה, שהיא עסיסית ורכה יותר. מכונה משוכללת מבטיחה רמת צלייה אחידה, והנתחים שנפרסים מהשיפוד דקים ואחידים. המנה מוגשת בבאגט, בלאפה או פיתה, פרוסות דקות ופריכות של חציל מטוגן, צ'יפס, חמוצים, רבע בצל ופלפל חריף, בתיאבון. מחיר: 25 שקלים. שף על האש – החלוצים (אלון צבי) 8, נתניה ויש לה את כל ההשגחות והכשרויות שתוכלו לדמיין.

הנוסחה של בית רצון

קצת על המקום: הרבה לפני שבית רצון פתח את סניף המוקפצים המצליח שלו, באמצע רחוב הרצל הומה האדם, הוא היה שווארמה. כבר 27 שנים שבית רצון מעיף מעל 350 מנות ביום. את הבשר הטרי הם מביאים מתנובה, את הפיתות אופים במקום. האימפריה תמיד מלאה והטריות בשיאה. את הסוד הם משייכים להרכבה, לעסיסיות ולרוחב הלב. הם מקדישים תשומת לב לקטנטנים במנת ילדים שהרכיבו לחבר'ה עם הקיבה הקטנה. המנה כוללת פיתה קטנה, צ'יפס קטן ושווארמה גדולה. בקרוב שירות משלוחים חדש בגלל הביקוש.

המנה: שווארמה הודו (נקבה), הדבר האמיתי. שכבות של נתחי בשר הודו עם שכבות שומן כדי לשמור על עסיסיות. תיבול סודי אינו מסתיר את טעם השומן, ולמרות הנתחים הדקים הבשר אינו יבש. מוגש עם חומוסצ'יפסלט או כל תוספת אחרת מתוך המגוון. שווארמה כמו ששווארמה צריכה להיות. בית רצון – שער הגיא 5 נתניה.

הוותיקה זאכי

שווארמה זאכי היא השווארמה הכי ותיקה בעיר. כדי להבין כמה היא ותיקה, די אם נציין שלפני 40 שנה הגיעו מכל הארץ לאכול בה. מאוד רצינו להביא לכם רשמים מדויקים מהטעימות, אך בעת ביצוע הכתבה, ישבו בני המשפחה המפעילה 'שבעה', והמקום היה סגור. למרות זאת, לא יכולנו שלא לציין את זאכי כאחת מחמש השווארמות הטעימות בעיר שלא לדבר על הפלאפל המושלם שלו…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן