מאות ליוו את אברהם בר מנחם בדרכו האחרונה

0
112
מלווים את ד"ר אברהם בר מנחם בדרכו האחרונה. תמונה באדיבות עיריית נתניה

מאות רבות מתושבי נתניה, אישי ציבור, נבחרי ציבור, פרנסי העיר וראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, ליוו ביום שני בערב את מי שהיה ראש עיריית נתניה ויקיר העיר ד"ר אברהם בר מנחם.

בהודעה שהוציאה עיריית נתניה נמסר, כי נתניה אבלה עם לכתו של איש המופת וידיד העיר, ד"ר אברהם בר מנחם ראש העיר נתניה בשנים 1965-1967, 1974-1978.

עוד נמסר, כי ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, קיבלה בצער רב את הידיעה על פטירתו של בר מנחם והנחתה את המערכת העירונית על הורדת הדגלים במשרדי העירייה ובמוסדות החינוך לחצי התורן, כמו כן, צוין פועלו של בר מנחם בבתי הספר ויעלו קווים לדמותו.

בר מנחם, בן 105 במותו, איש מופת, יצירה ומעש, מאחרוני דור הנפילים אשר תרם רבות לפיתוחם של העיר נתניה והארץ. בר מנחם היה יקיר העיר נתניה, ממקימי קיבוץ גברעם, ראש המועצה האזורית הראשון של אשקלון, פעל לקירוב היחסים בין ישראל וגרמניה וכונן ברית ערים תאומות עם העיר גיסן, הקים את בית החולים לניאדו, ובעל מדליית הכבוד הגבוהה ביותר לזרים בגרמניה.

פיירברג-איכר ספדה לבר מנחם ואמרה: "עם פטירתך נעקר מאיתנו חלק מנופה של העיר ולי אבד ידיד של אמת. קיבלת אותי לעבודה בעירייה ומאז נפשי נקשרה בנפשך, שאבתי ממך השראה ותעצומות נפש. היית לציבור כולו כענן וכאש. בשמי ובשם כל תושבי העיר, תנחומים לכל בני המשפחה שאותם כל כך אהב".

בר מנחם נולד בעיר גיסן שבגרמניה, וכונן עם העיר ברית ערים תאומות בשנת 1978. ראש עיריית גיסן, דיטלינד גרבה בולץ, שהגיעה ללוויה, ספדה: "כל תושבי גיסן משתתפים בצער המשפחה, אנו מביעים תודה והערכה עמוקה לפועלו של בר מנחם שהעשיר אותנו רבות, מחשבותיו והאופן בו התנהל יהיו נר לרגלנו ונמשיך את חזונו".

ד"ר בר מנחם שנולד בשם אלפרד גוטסמוט, היה בנו של סוחר בדים ובגדים. הוא למד משפטים באוניברסיטה בעיר גיסן והשלים שם גם את תואר הדוקטורט שלו. בעקבות עליית הנאציזם הצליח ד"ר בר מנחם להימלט מגרמניה להולנד, בשנת 1934, שם החל לעסוק בנגרות כחלק מההכשרה לקראת העליה לארץ ישראל.

לארץ ישראל הגיע בשנת 1938 ובהמשך, בעקבות קשיי קליטה הגיע לקיבוץ גברעם. בתקופת היותו חבר קיבוץ שימש ד"ר בר מנחם כמזכיר ועד גוש ישובי הנגב, בין השנים 1948-1950. מאוחר יותר התמנה לראש המועצה האזורית חוף אשקלון. בתפקיד זה כיהן עד שנת 1956, השנה בה עזב את הקיבוץ ועבר עם משפחתו להתגורר בנתניה. כחבר מפא"י (מפלגת פועלי ארץ ישראל א.ח) הוצע לו לשמש בתפקיד מזכיר מועצת פועלי נתניה. בר מנחם הסכים ושימש בתפקיד זה. במקביל נבחר כחבר מועצת העיר נתניה ולאחר מכן לתפקיד ראש עיריית נתניה.

ד"ר בר מנחם הטביע את חותמו על נתניה. ד"ר בר מנחם הקים את מפעל ההתפלה הראשון בארץ, בנה את שוברי הגלים בנתניה. בנוסף תכנן תוכנית אב לחיבור נתניה לרשת המים הארצית, הקים מפעל שפכים מודרני ומפעל לקבורת אשפה. זאת ועוד קידם ד"ר בר מנחם עבודות השיפוץ וההרחבה של בית חולים לניאדו שהיה בחיתוליו.

ד"ר בר מנחם ז"ל נבחר במהלך חייו ליקיר אוניברסיטת ירושלים, יקיר העיר נתניה, אזרח כבוד של מדינת הסן בגרמניה וכן היה בעל מדליית הכבוד הגבוהה ביותר לזרים בגרמניה. ד"ר בר מנחם הותיר אחריו שלושה ילדים, שמונה נכדים ו-12 נינים. יהי זכרו ברוך.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן