חשד: הבריחו סיגריות במכולה שיועדה לכוסות

0
106
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

חוקרי רשות המיסים מנעו הברחת ענק של סיגריות. ביום חמישי האחרון נעצרו שלושה חשודים המעורבים בהברחת מכולת סיגריות לישראל תוך התחמקות מתשלום מס בהיקף של מיליוני שקלים, זאת תוך הצהרה כי מדובר ביבוא של כוסות זכוכית.

שלושת החשודים נעצרו על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז. מעצרם של השלושה, תושב נתניה, תושב בקה אל גרבייה ותושב מייסר, הוארך עד ליום שני הקרוב.

מבקשות המעצר, עולה, כי היבוא בוצע ע"י חברת הרשומה על שם חמותו של החשוד מנתניה והוא מפעיל את החברה, כך לדבריו. המכולה, בהתאם למסמכי היבוא אמורה היתה להכיל כוסות זכוכית, אולם, לא כך היו פני הדברים. ב-22.3.17 יצאה המכולה מנמל אשדוד ובדרכה לפריקה במחסן בבקה אל גרביה, המושכר ע"י החשוד מהמקום, כך לטענתו.

צוות שוטרים וחוקרי המכס פשטו על המחסן בשעת הפריקה, שבוצעה בנוכחות החשודים, ואז התברר כי רק מקצתה הכילה ארגזים של כוסות זכוכית ומרביתה של המכולה, בגודל 40 רגל, הכילה סיגריות מוברחות.

מרשות המיסים נמסר, כי מהחקירה עד כה עולה החשד, כי החשודים פעלו יחדיו והבריחו סיגריות לישראל תוך התחמקות מתשלום המס בהיקף של מיליוני שקלים.

בדיון על הארכת מעצרו של החשוד מנתניה , טענה פרקליטתו, עו"ד קטי צווטקוב, כי החשוד שיתף פעולה ומסר, כי הוא ייבא באמצעות מתווך מכולה עם כוסות, ככל הידוע לו, והופתע לגלות, כי מאחורי גבו הבריחו שם סיגריות. כמו כן נמסר, כי החשוד שיתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. עוד טענה, כי רימו אותו.

מדובר באדם מאד נורמטיבי, שמסביר את מעורבותו באופן מלא עם אותה מכולה, מסברי ש"התלבשו" לו על המכולה, ניצלו את החברה שבאמצעותה ניסה לייבא כוסות בשביל להבריח סיגריות. כאשר הוא לא הבעלים של אותן סיגריות. אפילו לא ידע שקיימות שם" הוסיפה עו"ד צווטקוב.

פרקליטו של החשוד מבקה, הכחיש בשם החשוד את העבירות המיוחסות לו וטען, כי זה שהוא נתן את המחסן שלו לשים את הסחורה ביודעו כי לא מדובר בסיגריות, אינה נותנת בסיס לחשד שהוא ביצע את העבירה. גם החשוד השלישי הכחיש את העבירות המיוחסות לו. כאמור מעצרם הוארך עד ליום שני.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן