לקרוס נתניה פינת אמריקה

0
372
לקרוס נתניה
חברי נבחרת לקרוס נתניה.צילום ארנון עצמון – באדיבות אתר sportpic

בתוך ארבע השנים הצליח ענף הלקרוס לצבור תאוצה בזכות רצון והשקעה של לא מעט מיהודי תפוצות. ליגת העל בענף שנפתחה בשבוע שעבר, מספקת הוכחה נוספת לכך שענף זה כאן כדי להישאר. מורן ששון, רכזת הענף בנתניה ושחקנית לקרוס בעצמה, מסבירה בראיון לנתניה און ליין על מצב הלקרוס היום – אחרי שלוש שנים בנתניה, המשלחת האמריקאית שהגיעה בשבוע שעבר לביקור וכמובן על נבחרת ישראל הצעירה – המספקת גאווה גדולה לעיר. בכל זאת, חמישה שחקנים בנבחרת מתחת לגיל 19 הם מתוצרת נתניה.

למען אלה שלא ממש מכירים את הענף, מהו בעצם הלקרוס?
"לקרוס הוא ענף ספורט, המשלב עקרונות שונים המזכירים את עולם הכדורגל וכמובן הוקי קרח. מדובר במשחק קבוצתי בו משחקים עשרה שחקנים מכל קבוצה: שלושה שחקנים בהתקפה, שלושה בהגנה, שלושה בקישור ושוער. המטרה היא ברורה, להבקיע גול. כלי המשחק המרכזי בלקרוס הוא המקל. בקצה המקל רשת – איתה בעצם תופסים כדור גומי. במשחק הלקרוס יש הרבה מאוד טקטיקה, חשיבה ושיתוף פעולה בין השחקנים במגרש. ישנם מצבים בהם התוכנית המקורית של המאמן לא עובדת כמתוכנן ואז השחקנים צריכים לאלתר ולחשוב בזמן אמת על תכנית משחק חלופית. השחקנים עולים למגרש שהם מצוידים היטב: בכפפות ומגנים מכל מיני סוגים וכמובן קסדה – זאת מאחר ומותר להכות את היריב עם המקל על מנת לחטוף את הכדור. עם זאת, הגבול בין מהלומה מותרת לבין כזו שלא הגוררת ענישה הוא דק מאוד".

המשחק מוגבל לטווח גילאים מסוים?
"בגדול, המשחק מתאים לכל טווח הגילאים – נשים וגברים כאחד, אבל פה בארץ, הדגש הוא יותר בגילאים הצעירים. ליתר דיוק, כיתות ו' עד י'ב. אני תמיד אומרת שענף הלקרוס מהווה בעצם אלטרנטיבה חלופית, אם אפשר הציג אותו ככה, לכל אותם ספורטאים בנשמה שלא התחברו או נשרו מסיבות כאלה ואחרות מענפי הכדורגל, הכדורסל וההוקי ומחפשים להשתייך לענף דומה – אבל שונה. זה המקום המושלם עבורם".

לקרוס הוא ענף ספורט יחסית חדש בנתניה, בניגוד למקומות רבים בעולם – שם הוא פופולארי מאוד. מה הסיכוי שיהפוך לספורט מקצועני ומסוקר?
"אכן מדובר בענף צעיר וחדש: ארבע שנים בארץ ושלוש שנים בנתניה, אבל אפשר לראות לפי העובדות בשטח שהענף צובר תאוצה. בכל שנה מתווספים עוד ועוד שחקנים, מקבלים יותר חשיפה וגורמים מקצועיים מתחילים להביע התעניינות. לאחרונה גם ערוצי הספורט הגבירו את הסיקור. יש כאלה שירימו גבה ויגידו שזה לא אומר כלום, אבל עבורנו, האנשים שעובדים ימים כלילות כדי לקדם ולחשוף את הלקרוס בארץ זה אומר המון. בארה"ב למשל, לקרוס הוא אחד מענפי הספורט הפופולאריים בנישת הקולג'. בשבוע שעבר הגיעה לישראל משלחת של 60 שחקנים מקצועיים, חלקם מתארחים בנתניה, כדי לאמן את הילדים ולקחת חלק בליגת העל".

למורן ששון אין ספק, שענף הלקרוס מתקדם בצעדי ענק לכיוון המקצועני, וזה רק עניין של זמן עד שזה יהיה רשמי. "נכון להיות אנחנו עובדים במתכונת של ארגון ללא מטרות רווח, מתנדבים במתנ"סים ובבתי ספר כדי לחשוף את הענף לכמה שיותר ילדים", מסבירה ששון: "אם אנחנו רואים שילד מעוניין בחוג אך למשפחתו אין את היכולת הכלכלית, אנחנו באים לקראתם – בין אם בהשגת מלגות ובין אם לתת את החוג חינם לאותו ילד ומשפחתו צריכה רק לקנות את הציוד".

איפה נתניה עומדת במפת הלקרוס הארצית?
"מצבה של נתניה מצוין ביחס למפה הארצית. בשנה שעברה זכינו באליפות והמטרה היא לשחזר את ההישג הזה גם בעונה הנוכחית. בנוסף, בנבחרת ישראל לצעירים מתחת לגיל 19 ישנה נציגות מאוד מכובדת של העיר נתניה: חמישה שחקנים מהנבחרת הם תוצרת העיר. הנבחרת נמצאת בימים אלה ממש בארצות הברית, במחנה אימונים. משם יטוסו חברי הנבחרת לקנדה, לאליפות העולם. כך שמצבה של נתניה הוא טוב ויהיה עוד יותר טוב בהמשך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן