נוער יוצר אמנות

0
112
שקד זוארץ - ברב תחומי למדעים ולאמנויות חדרה - נתניה
שקד זוארץ ויצירתה - התיכון הרב תחומי למדעים ולאמנויות, חדרה

תערוכת התוצרים השנתית בתיכון הרב-תחומי למדעים ולאמנויות חדרה, עוררה – גם השנה – עניין רב – זאת בשל מגוון התחומים בהן עסקה התערוכה עצמה. התערוכה, בה מוצגות יצירותיהם של תלמידים מכל שש שכבות בית הספר, החל מכיתה ז' ועד כיתה י"ב, נועדה להציג, להורים, ליוצרים ולשוחרי אמנות, את תוצרי הלימוד – בהתאם לתכנית הלימודית המשלבת, בין השאר, בין תיאוריה למעשי, בין לימוד טכניקות מקובלות באמנות וחשיבה עצמאית וביקורתית. אחת היצירות הבולטות שייכת לתלמידה שקד זוארץ. שקד, המתגוררת בנתניה, התבקשה יחד עם תלמידי כיתתה להתמקד באחד הנושאים שנלמדו במסגרת שיעורי השפה הערבית ותרבותה.

למערכת נתניה און ליין – ksn הרחיבה: "הכיתה שלי הייתה צריכה להכין תוצרים הקשורים למקצוע ערבית, היינו צריכים לבחור נושא מסוים אשר מוזכר בספר ערבית – ממנו אנחנו לומדים. המשימה שהוטלה על תלמידי כיתתי, לבחור נושא באופן אישי או קבוצתי, ולבטא את הנושא בדרך יצירתית. אני בחרתי להתמקד בטקסט שהופיע בספר, המדבר על עליית בני העדה האתיופית".

עוד הוסיפה שקד, כי "ציירתי אישה בת העדה האתיופית, בלבוש ססגוני עם מוטיבים אפריקאים. מתחת לציור שצויר על בד קנבס בצבעי שמן, בגודל של 100 על 80 סנטימטרים, הוספתי את טקסט בשפה הערבית שהועתק מספר הלימוד".

בהיבט ההיסטורי אזכורים ראשונים לקהילה היהודית באתיופיה מופיעים במאה ה-14, עת הובילו מאבקים כלכלים נגד האוכלוסייה הנוצרית. אזכורים מוקדמים יותר מבוססים על סיפורי עם וכן קטעים המופיעים בתנ"ך ואשר מייחסים את חבש וכן את שבא לאתיופיה. השפה הרשמית בחלקים נרחבים מאתיופיה, המוגדרת כמדינה רב-לאומית, הינה אמהרית – שפה שהתפתחה במאה העשירית לספירה ומבוססת על השפה הערבית המקובלת באזור קרן אפריקה ומקורה בכתב הגעז שהתפתח מהאלפבית הדרום ערבי. "הכנת היצירה עצמה", סיכמה שקד: "כללה לצד חשיבה עצמאית וחופש יצירתי, גם למידה רבה על העושר התרבותי וההיסטורי של אתיופיה כערך מוסף חשוב מאוד בעיני".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן