לניאדו: נפתחה מרפאת מעקב למושתלי כליה

5
120
מנהלת מרפאת המעקב. ד"ר ולריה מורדוכוביץ. צילום באדיבות ביה"ח לניאדו - נתניה

הנפרולוגית, ד"ר ולריה מורדוכוביץ', מבכירי הנפרולוגים בישראל, היא זו שתנהל את מרפאת המעקב החדשה למושתלי כליה שנפתחה בבית החולים לניאדו – נתניה. המרפאה צפויה להעניק שירות למאות מושתלי כליה המתגוררים בין חיפה לגוש דן. זוהי המרפאה השביעית המוקמת בארץ, והיא צפויה להקל באופן משמעותי על העומסים הקיימים במרפאות הקיימות.

בישראל מבוצעות, מדי שנה, מאות השתלות כליה ואלפי מושתלים נדרשים להיות במעקב רפואי קבוע על-מנת לפקח ולנטר את תפקודי הכליה המושתלת. השתלה נדרשת במצב של אי-ספיקת כליות סופני – השתלת כליה הנה הטיפול הטוב ביותר עבור חולים במצב זה.

לנתניה און ליין-ksn ציינו, כי אמנם, ניתן לטפל במצב של אי ספיקת כליות סופני באמצעות  מכונות דיאליזה, אולם היעילות של הדיאליזה מול היעילות של כליה המושתלת בגוף, פחותה. מושתלי כליה זוכים לתוחלת חיים ארוכה יחסית ולאיכות חיים משופרת משמעותית. היחס הרפואי למושתלי כליה דומה ליחס לאנשים בריאים שיכולים לתפקד במשפחה ובקהילה, לעבוד, נשים אף יכולות להכנס להריון.

כיום, מורשים ששה בתי חולים בישראל לבצע השתלות: בילינסון, שיבא, איכילוב, רמב"ם, סורוקה, הדסה. מושתלי כליה נדרשים להשאר במעקב רפואי לאורך כל חייהם על מנת לוודא כי הכליה מתפקדת בגוף המושתל כאיבר אורגני מהגוף. העומס על מרפאות המעקב אחר המושתלים בבתי החולים שמבצעים את ההשתלות הוא גבוה מאד – מדובר על אלפי מושתלים שמתנקזים לשש מרפאות מעקב בסך הכל.

בימים אלה, כאמור, נפתחת מרפאת מעקב למושתלי כליה בבית חולים שלא מבצע השתלות – בית חולים לניאדו בנתניה. המרפאה שתנוהל על-ידי ד"ר מורדוכוביץ', נפרולוגית בכירה שאת ההתמחות שלה ביצעה בבית חולים בילינסון, תעניק שירות מעקב למושתלים באזור הגאוגרפי שבין גוש דן לחיפה.

המרפאה תבדוק מושתלים שהנם "ותיקים", לאחר שנה ממועד ההשתלה, ותבדוק את ריכוז התרופות בדם, תבצע אולטרא סאונד כליות ובדיקות דם ושתן כלליות הרלוונטיות למושתלי כליה. בנוסף, המרפאה תשתף פעולה עם גורמי רפואה נוספים על מנת לבחון את השפעת הכליה המושתלת על מערכות נוספות בגוף. "מרפאת המעקב בלניאדו תבדוק את המושתלים בתדירות תקופתית סדירה, תייעץ לגבי איזון תרופתי, תבדוק את הפרמטרים השונים של תפקודי הכליות ותעניק ליווי וייעוץ לנשים בהריון שעברו השתלת כליה" אומרת ד"ר מורדוכוביץ'. המרפאה תמשיך לשמור על קשר עם מרכזי ההשתלה המקוריים בכל מצב שיידרש.

 

 

 

 

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן