למען החטופים: הפרשת חלה באגף הקליטה

אגף הקליטה העירוני - נתניה, בניהולו של ג'ורג' דובין, קיים טקס הפרשת חלה למען החיילים והחטופים בקרב נשים דוברות רוסית.

0
134
אגף הקליטה העירוני - נתניה, בניהולו של ג'ורג' דובין, קיים טקס הפרשת חלה למען החיילים והחטופים בקרב נשים דוברות רוסית.

אגף הקליטה העירוני – נתניה, בניהולו של ג'ורג' דובין, קיים טקס הפרשת חלה למען החיילים והחטופים בקרב נשים דוברות רוסית.

לדברי דובין, אגף הקליטה פועל בימים אלו, כדי לחזק את ה"ביחד" של העולים ואת ההזדהות שלהם עם המדינה באופנים שונים. "היכולת של העולים להיקלט בחברה הישראלית, תלויה במידה רבה בהזדהות שלהם עם החברה הסובבת אותם. דבר, שבעת מלחמה חשוב שבעתיים" כך דובין.

את הפעילות בקרב קהילות העולים מוביל בני אמר, מנהל מחלקת קליטה בקהילות. בני אמר פועל רבות לפיתוח קהילות עולים מכל ארצות העלייה. לרבות עולי צרפת, חבר העמים, דוברי אנגלית ועוד.

במסגרת פעילות קהילתית זו, מאורגנים ערבי גיבוש, זהות יהודית וישראלית, חגים, תרבות, העשרה ופיתוח אישי. דגש רב שמים על לימוד השפה עברית, מתוך הבנה שקליטה מיטבית נעשית על ידי חיבור לקהילות המקומיות.

את הערב ארגנו אליסה רוקח ואלונה גזמן – מלוות עולים מטעם אגף קליטה ומשרד הקליטה. השתיים פועלות בקרב אוכלוסיית העולים דוברי הרוסית. את הערב הנחתה אסתר אולגה מילצקי, שנמצאת בארץ כשנה וחצי.

מילצקי שאביה היה מוזיקאי ג'ז , הציגה את סיפורה המרתק, שהוא סיפורם של עולי חמ"ע (חבר המדינות העצמאיות).

עוד סיפרה מילצקי, שהיא אהבה לשיר כל חייה ומנגנת על פסנתר וכינור. ברוסיה הופיעה על במות רבות והיא כותבת שירה ומלחינה בסגנון ג'ז ורוק. היא מרבה לשלב בשיריה את פסוקי מזמורי תהילים. במהלך הערב הופיעה על הבמה בשירי חיזוק ותפילה למען החטופים והחיילים.

בתום ההופעה התקיים טקס הפרשת חלה לעולות חדשות שהשתתפו בפעילות, תוך התייחסות לראש חודש שבט ותפילה חמה למען החיילים והחטופים.

בני אמר סיכם למערכת נתניה און ליין – ksn. "נתניה ידועה ביכולת שלה לקבל את האחר, בסובלנות באחדות ובשיתוף פעולה של כל המגזרים והאוכלוסיות. לכן, היא גם נתפסת כעיר קולטת עליה שרבים נוהרים אליה. אנחנו מברכים וגאים על כך."