בולמש מזהיר: בעקבות סחף החולות נחשפו קווי התקשורת בחופי נתניה

לטענת המשנה לראש עיריית נתניה, אפרים בולמש, חשיפת קווי התקשורת מהווה בעיה ביטחונית. בנוסף, היא מצביעה על המשך כרסום החופים והמצוקים. 

0
788
אפרים בולמש חושף את כבלי התקשורת התת מימיים שנחשפו בחוף נתניה.

לטענת המשנה לראש עיריית נתניה, אפרים בולמש, חשיפת קווי התקשורת מהווה בעיה ביטחונית. בנוסף, היא מצביעה על המשך כרסום החופים והמצוקים. 

בעקבות סחף החולות נחשפו על חוף נתניה קווי התקשורת (סיבים אופטים) המחברים את נתניה. כך חושף המשנה לראש העיר, אפרים בולמש. לטענתו: אם החברה הממשלתית לא תטפל בדחיפות ותמלא חול בחוף הרצל וסירונית לכיוון צפון, אנו צפויים להמשך כרסום החופים והמצוקים. זאת, עד כדי סכנת התמוטטות ממשית, גם בחוף העונות, צאנז ובלו ביי. רק לפני כשבועיים התמוטטו מאות טונות של מצוק צפונית לחוף בלו ביי.

במכתב דחוף ששיגר בולמש ביום שני לאילן לביא, מנכ"ל החברה הממשלתית, הוא כתב.

"עקב הסערות האחרונות שהיו נחשפה צנרת תת ימית של סיבים אופטיים לתקשורת- אינטרנט. צנרת זו תת ימית מקשרת את ערי ישראל ומגיעה עד אירופה. צנרת זו נטמנה בזמנו בעומק רב. אולם הים נסוג. החולות נסחפו והצנרת נחשפה".

עוד ציין, כי "כמו כן יש בעיה קשה של סחף חול ים שגרם גם לכך שהנגישות לנכים לים נפגעה וגם חוף הים כורסם ורצועות החוף הצטמצמה.

"החברה הממשלתית שעשתה את שוברי הגלים החדשים והרחיבה את החופים החדשים הביאה אוניות עם
חול ים להרחבת רצועות החוף שמול שוברי הגלים החדשים. כך צריך לעשות גם לחוף הרצל וסירונית.
להביא אוניות עם חול ים ולמלא את החופים".

את מכתבו סיים בקריאה: "אני פונה אליכם שתפעלו בדחיפות לביצוע מילוי חוף הים והגבהתו והרחבתו בחול, כפי שעשיתם דרומית לסירונית- עד חוף לגון".

"החברה הממשלתית מגיבה אך מתעלמת לחלוטין מהחופים שאני מדבר עליהם"

מהחברה הממשלתית בחרו למסור תגובה כללית והתעלמו משאלות העיתון המייחסות לחופים הצפוניים של נתניה.

"אתגר המצוק החופי בנתניה מטופל במסגרת תוכנית עבודה מסודרת של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית נתניה. החברה מבצעת בנתניה פרויקט לאומי רחב היקף להגנה על המצוק החופי שכולל הקמת שוברי גלים והזנת חול.

"בימים אלה החברה השלימה את השלב הראשון. היא נערכת לביצוע השלב השני בחלקו הדרומי של המצוק החופי. מדובר במערך שוברי גלים הגדול ביותר בישראל. מערך שיספק מענה והגנה לאתגרי המצוק בנתניה בשנים הבאות".

"החברה הממשלתית מגיבה, אך מתעלמת לחלוטין מהחופים שאני מדבר עליהם". לכן, שיגרתי היום (שלישי) בצהריים מכתב דחוף לשרי הפנים והתיירות בדרישה שהתערבו מיידית. לא ייתכן, שכבלי תקשורת שהוטמנו בעומק רב באדמה הפכו לגלויים בשל סחף החולות. אני דורש שתתבצע בדיקה מקצועית ומקיפה על שאר חופי ומצוקי נתניה. כולל, האם קיימת אפשרות שפעולות החברה הממשלתית משפיעות על סחף החולות צפונית לנקודות בהן הם מטפלים".