כך תבנו סוכה בטוחה מבלי להיפגע

בתחילת השבוע נהרג גבר שנפל מסולם מזמן שגזם עצי דלק לסוכה; כמדי שנה, מד"א מפרסם מדריך בטיחות לקראת חג סוכות; כך תבנו סוכה בטוחה

0
141
בונים סוכה. צילום דוברות מד"א

בצל נגיף הקורונה, המוני ישראלים יחגגו השבוע את חג הסוכות באירוח אושפיזין בסוכה. מטיילים יצאו בהמוניהם לשמורות הטבע, לפארקים הלאומיים וחופי רחצה.

מגן דוד אדום פרסם מדריך הבטיחות, על מנת לקיים את החג בבריאות וללא נפגעים נוספים. רק בתחילת השבוע החובשים והפראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של גבר בן 75 שנפל מסולם כשגזם עץ דקל במועצה האזורית מבואות חרמון.

ממד"א מסרו, כי במהלך חג הסוכות וחול המועד, יעבו את מערך הבדיקות המהירות. כמו כן ימשיכו להפעיל את מתחמי הבדיקות לרווחת הציבור . על מנת לסייע לאזרחים לקיים את ארוחות החג בבריאות ובמטרה למגר את שרשרת ההדבקה של מגפת הקורונה.

במתחמי הבדיקות המהירות של מד"א ובנקודות נוספות ברחבי הארץ יחולקו ערכות הבדיקה המהירה (אנטיגן). זאת על מנת שההורים יבדקו באופן עצמאי את ילדיהם לפני החזרה לבית הספר בתום החופשה.

עוד מסרו במד"א, כי בשל מחסור חמור בדם העלול לסכן חיים, בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם במהלך וחג הסוכות.

בניית סוכה בטוחה

"בונים סוכה בחצר הבית? הקפידו לנעול נעליים סגורות, לנכש את הצמחייה הסמוכה שבתוכה עלולים להסתתר נחשים וזוחלים מסוכנים אחרים. וודאו כי דרכי הגישה אל הסוכה וממנה יהיו פנויות ממכשולים שונים. באופן שיאפשר יציאה מהירה מהסוכה בעת הצורך.

הקפידו למקם את הסוכה במרחק בטוח ממתקני חשמל ובלוני גז. הקפידו שלא להדליק אש בקרבת בלוני הגז או מתקני החשמל, אם ישנם, במהלך הקמת הסוכה.

בונים סוכה במרפסת בקומה גבוהה או על גבי פיגומים? הקפידו לוודא שלא ייפול אף חפץ כבד למטה. מחשש שיפגע בעוברים והשבים. בכלל זה, וודאו כי גגונים נפתחים ואדניות מקובעים היטב למקומם, וכי אין סכנה לנפילת קרשי הסוכה, חלקי סכך או כל חפץ אחר למטה.

במהלך הקמת דפנות הסוכה, יש להקפיד להרחיק מהאזור ילדים, על מנת שלא ייפגעו מחלק שעלול ליפול עליהם. בנוסף, יש לוודא חיזוק הדפנות זו לזו, באופן כזה שלא יאפשר את קריסתן. יש להקפיד במיוחד כאשר מדובר בדפנות עץ, או כל חומר קשיח אחר.

במהלך הנחת הסכך, יש להיזהר בעמידה בגובה. יש להתרחק מעמודי חשמל ומכבלי חשמל ולהיזהר לא לגעת בהם. אין לטפס על מעקה המרפסת, או על סולם שאינו יציב. את הסכך יש לחזק לגוף הסוכה, כך שלא יעוף ברוח ויפצע עוברי אורח.

בקצותיהם של כפות הדקלים ישנם קוצים העלולים להיתפס באצבעותיהם ובידיהם של העוסקים בבניית הסוכה. הרחיקו את כפות הדקלים מילדים. בנוסף, אחזו בכף הדקל מתחתיה ולא בין העלים, מחשש לבעלי חיים מסוגים שונים העלולים להימצא שם.

במהלך חיבור הסוכה לחשמל, שימו לב לא לגעת בחוטי חשמל חשופים או בנקודות חשמל שאינן בטיחותיות. בטרם חיבור הסוכה לחשמל, בדקו שהשקעים תקניים ובטיחותיים לשימוש בשטח פתוח, ועמידים למים. אל תתקינו כבלי חשמל שאינם תקינים בסוכה. הדבר עלול לגרום לקצר חשמלי ולשריפה.

תליית קישוטים בסוכה

אין לעמוד על מעקות, סולמות לא יציבים, כסאות וכו', על מנת לתלות את קישוטי הסוכה. אסור לתלות קישוטים על חוטי החשמל ובסמוך לנורות החשמל שמאירות את הסוכה. הקפידו שילדים לא ייפגעו ולא ייפלו מגובה, במהלך קישוט הסוכה. ודאו שמבוגר אחראי משגיח עליהם כל העת. נפילה מגובה עלולה לגרום לנזק לעמוד השדרה, לזעזועי מוח ובמקרים קשים אף למוות. בכל מקרה של נפילה מגובה, יש להתקשר למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", באמצעותו יכולים צוותי מד"א לדעת היכן מיקומכם המדויק. אין להזיז את הנפגע ואין להרימו.

אל תשאירו נרות דולקים בתוך הסוכה ללא השגחה. יש לתת את הדעת על מיקום הנרות בסוכה בכל עת. אל תשליכו בדלי סיגריה בשטח הסוכה או בסמוך לה. זאת כדי למנוע שריפות בסוכה.

ארבעת המינים: במקומות בהם יפעלו שווקי ארבעת המינים שיפעלו יש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות שכוללות שמירת מרחק ועטית מסיכה. אם מגיעים לאזור עם ילדים, יש להקפיד על השגחה מלאה, כך שלא יתפרצו חלילה לכביש סמוך או יאבדו בהמון.

בכל מקרה של פגיעה, יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד"א למקום.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן