מד"א נערכת לקראת טיולי חג סוכות; כך תגנו על עצמכם

מתנדבי מד"א נערכים בימים אלה לקראת חג הסוכות, השופע אירועים ומטיילים רבים בכל רחבי הארץ ובהם גם בנתניה.

0
81
טיול בנתניה - תמונת אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה bigstock

במד"א נערכים בימים אלה לקראת חג הסוכות, השופע אירועים ומטיילים רבים בכל רחבי הארץ. בהם, גם בנתניה. יצוין כי מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בפציעות המתרחשות במהלך בניית הסוכה, ההכנות הרבות לחג או במטיילים שנפצעו במהלך ימי חול המועד ברחבי הארץ.

חג הסוכות מביא עימו גם מטיילים רבים, המנצלים את ימי השמש האחרונים לפני בוא החורף ומסיירים בכל פינה בארץ. מדי שנה נרשמות במד"א קריאות מרובות לטיפול בנפגעי התייבשות, תאונות דרכים וכן לחילוץ מטיילים שנותרו ללא מזון ושתייה באזורים שונים.

טיולים בסוכות. מד"א מפרסמים הנחיות למטיילים הרבים

חשוב להתכונן מראש לטיול ולהצטייד בכמויות גדולות של שתייה. רצוי מים קרירים או קרים, לא פחות משלושה ליטר מים לאדם. מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים, כובע עם שוליים רחבים, חולצות עם שרוול ארוך, נעליים סגורות (רצוי גבוהות) ובשום פנים ואופן לא סנדלים.

כדי להימנע משיזוף יתר, חשוב מאוד להצטייד בקרם שיזוף בעל מקדם הגנה גבוה. בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות, מומלץ שלא לטייל ב"שעות החמות".

הקפידו לטייל בשבילים מסומנים ולא לסטות מהם, מומלץ לטייל תמיד לכל הפחות בזוגות.

יש להקפיד להשגיח על ילדים ופעוטות- הן בתוך הרכב והן מחוצה לו. שימו לב שלא להשאיר אף ילד ברכב ולו לדקות ספורות. רכבים מתחממים במהירות גבוהה ביותר ועלולים לגרום לסכנת מוות גם בזמן קצר. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחה, גם כאשר המזגן פועל והחלונות פתוחים, מחשש שמא ייפגעו.

בנוסף, הקפידו להשאיר לצד הילדים בספסל האחורי בקבוק שתיה, על מנת שיוכלו לשתות ויימנעו מסכנת התייבשות גם ברכב. בנסיעות ארוכות, כדאי להקפיד ולהצל את החלון שבסמוך לילד בעזרת חיתול בד או כיסוי חלון.

זהירות מנחשים ומעקרבים

בשעת הטיול, יש להקפיד שלא להרים סלעים ואבנים. הימנעו לטייל בתוך צמחיה עבותה. הקפידו לטייל אך ורק בלבוש ארוך ובנעליים גבוהות. גם בימים אלה, ממשיכות להתקבל במד"א בקו חירום 101 קריאות רבות על הכשות נחשים. על כן, יש להקפיד על משנה זהירות.

הישמרו במיוחד בקרבת מקורות מים! חל איסור מוחלט לאפשר לפעוטות ולילדים להסתובב לבדם לצד מקורות מים ללא השגחת מבוגר. חל איסור מוחלט לרחוץ בחופי הים ללא השגחת מציל. שימו לב לגדר גם בריכות פרטיות וגם לסגור את דלתות חדר האמבטיה בבית. המטרה ברורה: למנוע מילדים למעוד חלילה אל תוך מים העלולים לסכן את חייהם.

תנועה רבה צפויה בכבישי ישראל במהלך כל ימי החג וחול המועד. עיסוק בסלולרי בעת הנהיגה, ואף התעסקות ברדיו, עלול להסיט את תשומת ליבו של הנהג. מומלץ להצטייד בערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א לכל מקרה.

בשל המחסור החמור במנות דם בימי החגים קוראים במד"א לציבור להמשיך לבוא ולתרום דם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן