כך הסתכסך 'מלך ההימורים' של נתניה עם בנו של יצחק אברג'יל

בסוף השבוע תלו עבריינים ברחבי נתניה מודעות אבל מזויפות, בהן נכתב על "מותו" בטרם עת של מי שנחשב למלך ההימורים בעיר ראובן עטיה

0
1543
רצח בנתניה
צילום fotolia

שבועיים לאחר שנפצע מניסיון חיסול, שנדמה כי היה יותר ירי אזהרה, ניתלו בסוף השבוע האחרון מודעות אבל מזויפות. על המודעות התנוסס שמו של ראובן עטיה לצד תמונתו. מודעות האבל בישרו על "מותו" בטרם עת. צעד זה, שנחשב לחריג גם בקרב העולם התחתון, מזכיר מהלכים דומים שנעשו בשנות התשעים. אז, כדי להעביר מסר, נהגו עבריינים לפרסם מודעות אבל מזויפות. עטיה, אגב, טוען בכל דרך אפשרית, כי אינו מסוכסך עם איש, וכי הוא חבר של כולם.

מודעת האבל הזו אינה מגיעה בחלל ריק. במהלך החודשים האחרונים שלחו העבריינים כמה פעמים "מסרים" לעטיה. לראובן עטיה, סוהר לשעבר, מייחסת המשטרה קשר ישיר לניהול הימורים בנתניה. ברחוב הוא מכונה "מלך ההימורים", כאשר ההתמקדות היא בהימורי "בטים". הימורים, כידוע, הם מקור הכנסה המגלגל רק בנתניה מאות מיליוני שקלים בשנה. זהו מקור חמצן כספי לכנופיות וארגוני פשיעה.

השמועות על מעורבותו של עטיה בעולם "הבטים" מעוררת, כאמור, יצרים רבים. בקרב העבריינים, תלוי את מי שואלים, הדעות לגביו נחלקות לשניים. יש כאלה הטוענים, כי הוא מעורב ואפילו מנהל "בטים", ויש כאלה הטוענים שהוא בסך הכל מהמר.

נחזור למקרה. היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) נתניה עצרה זמן קצר לאחר ניסיון הרצח חשוד אחד. את החשוד השני עצרה המשטרה לפני כשבוע, בזמן שהתחבא בין בגדים. במשטרה, אומנם, ציינו כי עצרו את שני החשודים לאחר שאספו מידע ממצלמות אבטחה. אלא, שבעולם התחתון היו מי שחשדו, כי עטיה "זימר" וסיפר או רמז בעדותו מי ניסו לחסלו. מנגד, זה קרה ברחוב הומה אדם והם, איך אומרים זאת במשטרה, לא היו בדיוק שקטים. מעבר לדקירתו של עטיה, שהתפנה לבית חולים לניאדו בכוחות עצמו, הם גם ירו לעברו.

אחד החשודים בניסיון החיסול לכאורה, הוא מי שנחשב לבנו של יצחק אברג'יל, שלו (שלום) סעדה. הצעיר, תושב נתניה, נחשד כי ירה לכאורה לעבר רגליו של עטיה. הוא, באמצעות פרקליטיו, הכחיש את המיוחס לו. מעצרו הוארך עד ליום ראשון.