תיאטרון היידיש שפיל מגיע לנתניה: עם רגל אחת למטוס

עם רגל אחת למטוס. קחו מוזיקה דרום אמריקאית, חברו אליה את השפה היידית ותקבלו דרמה קומית עסיסית. יום חמישי הקרוב בהיכל התרבות נתניה.

0
348
עם רגל אחת למטוס. קחו מוזיקה דרום אמריקאית, חברו אליה את השפה היידית ותקבלו דרמה קומית עסיסית. יום חמישי הקרוב בהיכל התרבות נתניה
עם רגל אחת למטוס. הצגה מבית תיאטרון היידיש שפיל. צילום יח"צ

הדרמה הקומית "עם רגל אחת למטוס", מאת אנדראה באוואב ובבימוי שוקי וגנר, זוכה לשבחים רבים ובצד. ההצגה, בהשתתפות כוכבי תאטרון יידיש שפיל, יעקב בודו, ענת עצמון וישראל טרייסטמן, היא קצבית ועסיסית.

במרכז ההצגה "עם רגל אחת למטוס" זוג ארגנטינאי עם שני ילדים מתבגרים. בני המשפחה מתכוננים לעלות לישראל בעוד כמה ימים. הדרמה מתרחשת תוך כדי ההכנות האחרונות לקראת שליחת חפציהם במכולה לארץ. דווקא הודעה בלתי צפויה שמקבל אב המשפחה, מציבה סימן שאלה גדול באשר להמשך ההכנות לקראת העלייה לארץ. הקונפליקט המשפחתי קורע את המשפחה ומוביל למתח רב שעות ספורות לפני העלייה למטוס. בדרמה עצמה מציג, כל אחד מבני המשפחה, את השיקולים בעד ונגד אשר משנים בכל רגע נתון. עד לרגע האחרון… לא ברור כלל מי יעלה למטוס.

ההצגה תעלה ביום חמישי (13.01) בהיכל התרבות נתניה – בליווי תרגום לעברית ולרוסית. מהיכל התרבות הוסיפו, כי כל האירועים וההצגות מתקיימים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

תיאטרון יידיש שפיל, או בשמו המקורי התיאטרון היהודי, הוא התיאטרון היחיד בישראל שהמחזות המועלים בו הם בשפת יידיש. התיאטרון נוסד בשנת 1987 מתוך תחושת שליחות להציל את כבודה האבוד של השפה היידית ואת תרבותה. במטרה ברורה להחזיר לשפה זו את חינה, עממיותה ותפארתה. המשימה, שנראתה בהתחלה בלתי אפשרית, לא זכתה בתחילה לאוזניים קשובות. אולם, המנהל האמנותי הראשון, שמואל עצמון – וירצר, לא אמר נואש. בתוך מספר שנים הפך תיאטרון יידיש שפיל למרכזי בתחומו.

להזמנת כרטיסים הקליקו כאן: קישור ישיר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן