יובל גרין מאלף כלבים מסביר למה כל כלב חייב אילוף ואימון מקצועי

בדיוק כמו שנעניק לילד שלנו ערכים וחינוך ובעיקר נקשיב לו - כך גם עם כלבים המצטרפים למשפחה. כך קובע יובל גרין, מאלף כלבים מומחה (מרכז UVD).

0
1042
יובל גרין מאלף כלבים מומחה ובעלי מרכז UVD מסביר למה כל כלב חייב אילוף
יובל גרין, מאלף כלבים מומחה

בדיוק כמו שנעניק לילד שלנו ערכים וחינוך ובעיקר נקשיב לו – כך גם עם כלבים המצטרפים למשפחה. כך קובע יובל גרין, מאלף כלבים מומחה (מרכז UVD).

עבור יובל גרין, מאלף כלבים מומחה, המכונה בארץ "הלוחש לכלבים", אין דבר כזה שאין דבר כזה. והוא יודע על מה הוא מדבר.

בשיחה מיוחדת מסביר גרין, שבין השאר משמש כמרצה בכיר במכללות למקצוע "כלבנות טיפולית", מדוע כל כלב חייב לעבור אילוף – או לפחות פגישת אבחון.

אתה טוען, שכל כלב, בין אם מדובר בגור או בכלב בוגר שמשפחה מאמצת, חייב לעבור אילוף. למה?

"אשאל את זה אחרת. כשאתם מרחיבים את המשפחה הגרעינית ותינוק או תינוקת מצטרפים למשפחה, האם לא תרצו לעשות הכל כדי שהם יגדלו נכון? אני מתייחס לגור כלבים כמו לילד, ואילו לכלב בוגר כמו לנער מתבגר. לכל אחד יש את האופי שלו, הצרכים הפסיכולוגים והרצון להרגיש שייך. אין זה משנה אם אנחנו מדברים על משפחה המגדלת כלב בפעם הראשונה, או משפחה הרגילה לגדל כלבים. כדי שמשפחתו של הכלב תהיה מאושרת מצד אחד, ומנגד שהכלב ירגיש מאושר עם חוקי הבית, חייבים לאלף אותו".

על-פי גרין: כלב שהורס את הבית כאשר בעליו אינו נמצא, עושה זאת לעתים, בשל חרדת נטישה. מאלף כלבים מומחה יידע לזהות את הסיבות.

מדוע אילוף כלבים משמעותי לבעלים – לפחות כמו לכלב?

"כלבים חיים בלהקות. לכן, כלב רואה במשפחה בה הוא נמצא, הלהקה שלו. כמו בכל משפחה/ להקה יש היררכיה של תפקידים ושל חשיבות. ברגע שנלמד יחד לתקשר עם הכלב האישי של הבעלים, נקבל תמונה מלאה. לכלבים, מעבר לאופי האישי שלהם, יש רגשות. הם מרגישים ומבטאים את התחושות שלהם באמצעות התנהגות. כך, למשל, כלב שהורס את הבית כאשר בעליו אינו נמצא. יש לכך סיבות רגשיות הנובעות, לעתים, מחרדת נטישה. לחילופין, כלב אשר מסרב לעשות את צרכיו כשהוא קשור. לחילופין, הוא עושה את צרכיו רק בבית. כמובן, כלב המגלה תוקפנות כנגד אחד מבני הבית או בעלי חיים אחרים. ישנן, מעבר לסיבות הפסיכולוגיות מדוע חשוב שכל בני המשפחה יחד עם כלבם יעברו הליך אילוף, גם סיבות בריאותיות. אילוף מונע פציעות של הכלב עצמו. לדוגמא, משיכות חזקות ברצועה או אפילו זריקת כדור לשיח עם קוצים ועוד…".

אתה מפריד בין אילוף כלבים לביצוע פקודות והנחיות לבין אימון כלבים המבוסס על תקשורת. תרחיב.

"מאלפי כלבים, גם מומחים, ישנם רבים. מאמני כלבים ישנם הרבה פחות. תקשורת נכונה בין אדם  לכלבו תמנע המון בעיות בעתיד. החל מהרס ביתי, צרכים בבית, קפיצות על אנשים או תקיפות. אפילו הליכה נכונה בטיול שלצדכם כלבכם. כלב חייב לעבור הליך של אילוף ואימון כדי לשפר אצלו את הבנת השפה וחוקי המשפחה המגדלת אותו. זה, כמובן, גם פועל הפוך. באמצעות אימון ואילוף, גם בעלי הכלב לומדים עליו הרבה ומקבלים כלים לתקשורת נכונה ובריאה".

מהו הצעד הראשון לפני אילוף כלב?

"הבנה, שעם כל הכבוד לסרטונים ביו טיוב, אין תחליף אמיתי לאיש מקצוע אמיתי שלמד את התחום. החלק השני, לפחות אצלי, זו שיחת אבחון וייעוץ בבית הלקוח. בשיחה אני אומנם מדבר עם בני המשפחה. אבל, בעיקר, לומד את הכלב על-פי תגובותיו והתנהגותו. לעיתים קרובות, בשיחת ייעוץ ואבחון אחת, נפתרים אין ספור מצבים מאתגרים. לכן, ההמלצה שלי היא להזמין שיחת אבחון וייעוץ, שחייבת להתקיים בסביבתו של הכלב".

הכותב, יובל גרין, הוא מאלף כלבים מומחה. בעלי מרכז UVD – פנסיון לכלבים, מרכז אילוף כלבים וכלבנות טיפולית. לשיחת ואטס-אפ ליחצו על הלינק: ואטס-אפ

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן