טרגדיה: לוחמת מג"ב התמוטטה ונפטרה במהלך אימון

הלוחמת מאיה אלוני (18), תושבת שער אפרים, התמוטטה במהלך אימון. במשך דקות ארוכות ביצעו בה צוותים רפואיים החייאה - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. 

0
205
לוחמת מג
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל. צילום: דוברות משטרת ישראל

הלוחמת מאיה אלוני (18), תושבת שער אפרים, התמוטטה במהלך אימון. במשך דקות ארוכות ביצעו בה צוותים רפואיים החייאה – אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. 

מפקד מג"ב הקים צוות בדיקה מיוחד, לתחקור ובדיקת נסיבות מותה של הלוחמת מאיה אלוני ז"ל. אלוני (18), תושבת שער אפרים, התמוטטה במהלך אימון אותו עברה במסגרת ההכשרה במהלך יום שני. האימון, שהתקיים בבסיס האימונים של משמר הגבול במכמש (שומרון), הינו חלק מסדרת אימונים להכשרת הלוחמות והלוחמים. צוותים רפואיים ביצעו באלוני פעולות החייאה בזירה ופינו אותה באמצעות מסוק. אלא, שניסיונות ההחייאה כשלו והם נאלצו לקבוע את מותה.

בעקבות האירוע הטרגי, הורה מפקד משמר הגבול על עוצר אימונים מיידי. ללוחמים וללוחמות שהיו איתה וראו איך חברתם מתמוטטת, נערכים שיחות בשילוב אנשי מקצוע ופסיכולוגיים.

מאיה אלוני חלמה, רצתה והתכוננה לקראת שירות צבאי משמעותי. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ואחות. עם פרסום ההודעה הגיעו מאות שכנים ובני משפחה אל בית המשפחה כדי לנחם. אחד השכנים סיפר למערכת נתניה און ליין – ksn: "אנחנו בשער אפרים כמו משפחה אחת גדולה. היינו בהלם. לא מבין איך ילדה בריאה ועם מוטיבציה, מתמוטטת לפתע. אני מקווה שהמשפחה ההמומה תקבל תשובות מצוות הבדיקה המיוחד. זה פשוט אסון. במקום שהילדה תחזור עם מדים הביתה, היא חוזרת בארון".