חיישני קיבולת ישדרו מתי לפנות מכלים כתומים למיחזור

המועצה המקומית קדימה - צורן התקינה את החיישנים ב-140 מכלים כתומים לאיסוף פסולת אריזות למיחזור. החיישנים משדרים בזמן אמת מתי צריך לרוקן הפחים. 

0
406
חיישני קיבולת - מכלים כתומים למיחזור במועצה קדימה - צורן
חיישני קיבולת - מכלים כתומים למיחזור במועצה קדימה - צורן

המועצה המקומית קדימה – צורן התקינה את החיישנים ב-140 מכלים כתומים לאיסוף פסולת אריזות למיחזור. החיישנים משדרים בזמן אמת מתי צריך לרוקן הפחים. 

מועצה מקומית קדימה-צורן עם צעד קדימה במסגרת מהפכת המחזור הכתומה. ביישוב נפרסו בשנה האחרונה 140 מכלים כתומים חדשים לאיסוף פסולת אריזות למחזור. כעת, בשיתוף תאגיד תמיר, התקינו חיישנים ייעודיים. החיישנים משדרים בזמן אמת למועצה ולתאגיד תמיר מתי יש לפנות את המכל.

המכלים הכתומים החדשים, בעלי קיבולת של 2500 ליטר. בשל המודעות הגבוהה של התושבים, הם מתמלאים בקצב יחסית מהיר. החיישנים, כאמור, משדרים התראה למערכת המעקב. במקביל, נשלחת התראה לנהגי האיסוף – תוך ציון מסלול איסוף לפי סטטוס מצב. אדום (מעל 80%), צהוב (מעל 65%) וירוק (מתחת ל-65%).

על-פי אגף שפ"ע, המהלך שיפר שלושה פרמטרים משמעותיים. הראשון הוא ייעול הליך העבודה, הכולל חיסכון בזמן. השני הוא בשיפור איכות הניקיון מסביב למכלים. זאת, כיוון שלא נוצר מצב בו המכל מלא עד אפס מקום ותושבים מניחים פסולת אריזות מחוץ למכל. השלישי הוא חיסכון בכסף.

האריזות המושלכות לפחים הכתומים בקדימה-צורן נאספות על ידי משאיות. המשאיות הינן ייעודיות לאיסוף פסולת אריזות בלבד. הן מועברות אל תחנת המיון. האריזות נפרקות ומועמסות על גבי מסועים. שם הן מתמיינות על ידי מיכון אוטומטי ומיון ידני לשבעה סוגי חומרים שונים.

ראש המועצה המקומית קדימה-צורן, קרן גרין, אישרה למערכת KSN את הפרטים.  "המהלך בהחלק מסייע סשיפור חוויית התושב בקדימה צורן. החלפת הפחים בשנה האחרונה והתקנת החיישנים, מייעלת את עבודתת האיסוף. היא אף תעודד את התושבים והתושבות למחזר. בכך, נתרום את חלקנו לצמצום משבר האקלים".