זעם תושבים בעקבות אישור שיפורים בתכנית המתאר לנתניה

תושבי שכונות קריית השרון ונאות גנים מתכוונים להילחם נגד אישור השיפורים שאישרה הוועדה המקומית בתוכנית המתאר הכוללנית לנתניה; בעיריית נתניה טענו שמדובר בעדכון ובשיפורים דרמטיים

0
326
בניין עיריית נתניה 1. צילום רן אליהו
בניין עיריית נתניה. צילום רן אליהו

תושבי שכונות קריית השרון ונאות גנים מתכוונים לצאת למאבק נגד תכנית המתאר נת/2035. השבוע אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה שינויים בתכנית המתאר.

בעיריית נתניה טענו, כי מדובר בשיפורים דרמטיים. מנגד תושבי השכונות טענו, כי מדובר באישור שהוא לרעת התושבים. תושבי השכונות מתכוונים לצאת למאבק נגד אישור התכנית בוועדה המחוזית.

שיפורים דרמטיים?

כאמור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה בישיבתה, ביום שני השבוע, שיפורים דרמטיים בתכנית המתאר הכוללנית של נתניה.

מעיריית נתניה מסרו, כי התוכנית הומלצה לראשונה ב 2014. זאת כאשר מהנדס העיר שהחל לקדם אותה היה פול ויטל ולאחריו המשיך בהובלתה, האדריכל אבנר אקרמן.

התוכנית הומלצה פה אחד בוועדה המקומית בישיבה שהתקיימה במהלך 2014. מתוך הסתמכות על שני מהנדסי העיר המצויינים.

לימים בשנת 2017 אושרה התוכנית גם בוועדה המחוזית.

כמו כן הצוות המקצועי שתכנן את התוכנית בראשות משרד "יער אדריכלים" כולל צוות מתכננים ויועצים מקצועי ונרחב.

עוד מסרו מעיריית נתניה, כי מתוך מטרה לעדכן את התוכנית לאחר 11 שנים מאז שיצאה לדרך, הוחלט על ביצוע שינויים ועדכונים שונים.

בין יתר השינויים הורדת סימוני תחנות מעבר לאשפה במגרש 290 (שנכללו בתוכנית מלפני 11 שנים) תוך הפיכתו של מחצית מתא השטח למטרת נופש ופנאי.

בוטלה כליל האפשרות להפוך את המתחם לאזור לטיפול באשפה (על אף שהמתחם מרוחק מאוד משכונת נאות גנים. לטענת עיריית נתניה).

זאת ועוד – במחצית השטח שנותר אושרו שימושים הנדסיים כולל תחנת קצה לתחבורה ציבורית. בנוסף אושר מתקן סגור וקטן, פניאומטי, שישרת את שכונת "צמרות" הצמודה (מזרחית לשכונת נאות גנים).

בישיבה אישרה הוועדה המקומית גם עדכון לבניה לגובה באזורים שונים. זאת כדי להימנע מבניית "רכבות", עדכון והוספה של אזורי התחדשות עירונית, שוברי גלים ועוד.

בעירייה מתכוונים להגיש את השיפורים אלה בוועדה המחוזית, במסגרת התנגדות שתגיש הועדה המקומית.

כאמור בקריית השרון ובנאות גנים זועמים על אישור השיפורים בתכנית. לטענת התושבים לא מדובר בשיפורים, אלא שינויים שיפגעו מאיכות החיים של התושבים.

בקריית השרון יצאו נגד אישור הוספת 987 דירות. זאת כאשר, לטענתם, השכונה בנויה כמעט לחלוטין. בנוסף טענו המתנגדים בשכונת נאות גנים שהתכנית תהפוך את השכונה, לכאורה, לחצר האחורית של נתניה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן