זנזורי: הכרזות הממשלה בנדל"ן הובילו לבלבול גדול

3
162

ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה היוצאת בכנס השנתי של ארגון הקבלנים מחוז דן בשיתוף ארגון הקבלנים נתניה, שהתקיים במהלך סוף השבוע בטבריה. בכנס, בהשתתפות ראש עיריית טבריה, יוסי בן דוד, ומעל 300 קבלנים ויזמים, דנו המשתתפים בשורה ארוכה של תחומים.

בכנס, שהתקיים במלון "רימונים גלי כינרת" , דנה הצמרת הניהולית והמקצועית של קבלני מחוז דן, על המשמעויות של קריסת חוק מע"מ 0% – כאשר מרבית הדיונים עסקו בהתמודדות עם המצב הנוכחי וחוסר הוודאות הקיים בשוק הנדל"ן.

יו"ר ארגון הקבלנים נתניה, רפי זנזורי, התייחס בדבריו לנושא חוק מעמ 0%. "הכרזות הממשלה בשנה האחרונה הובילו לבלבול גדול בקרב הקונים שלא ידעו האם לרכוש או לחכות. נכון לעכשיו, אני לא מאמין שתחול ירידה כלשהי במחירים, אלא ההפך: אני מאמין שנראה עלייה במחירים באזורי הביקוש".

ואילו משה נחום, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן, ציין בהתייחסו ליוקר הדיור ולזכות הבסיסית של אדם לרכוש דירה: "על מנת לבצע הורדה אמיתית ולאורך זמן  במחירי הדירות, יש לגרום להוזלה של התשומות המרכיבות את מחיר הדירה ולא לסמוך רק  על מוכנותם  של קבלנים ויזמים לוותר על רווחיהם והשקעותיהם".

לדברי נחום "ניתן לעשות זאת על-ידי הקצאת קרקע במחירים הוגנים, במיוחד לזוגות צעירים וחסרי דיור, הקטנת המיסוי הכבד על הענף, הקצאת הון וערבויות לענף הבניה במחיר ראוי, הגדלת היצע כוח עבודה זר בענף, הפחתת המיסוי על יבוא עובדים, קיצור הליכי רישוי ומתן תעודות אכלוס, בחינה מדוקדקת וחשיבה זהירה ואחראית לגבי הסטנדרטים הנדרשים לדירות מגורים".

מנתוני ארגון הקבלנים עולה, כי בהשוואת מחיר הדירה היום למחיר דירה בשנות השבעים, רק התוספות מאז  1970 הנובעות מהיטלי השבחה, מע"מ, בנייה ירוקה, וליווי בנקאי מגיעים לסכום מצטבר של 600 אלף שקלים ושקולים לכמעט 60 משכורות ממוצעות.

 מתקפה ישירה על התנהלו שר הבינוי והשיכון הוביל סגן נשיר ויו"ר אגף יזמות ובנייה של התאחדות בוני הארץ, רוני בריק. "קיבלנו בשנתיים האחרונות שר בינוי ושיכון, שהדבר היחיד שהוא עשה במשרדו היה לדאוג לעמותות הבניה ביהודה ושומרון ולשנות את שם המשרד". בריק, שהתייחס גם לשינויים ברפורמה בענף הבנייה, אמר כי "הבעיה העיקרית היא שהוועדות מפחדות מעצמן. כל הפקידים מחליטים לא להחליט ולא לקחת אחריות… יש בחירות במרץ, אחרי זה יש חגים, צריך להעביר תקציב מדינה ואז יש את פגרת הכנסת ומכאן שהתקופה הנוכחית היא עוד תקופה של חוסר וודאות".

 

 

 

 

 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן