ואלה הם הזוכים

0
155
תערוכת פרס ראש העיר לזכרו של איינשטיין. צילום רן אליהו

בגלריה על הצוק שבטיילת נפתחה במוצאי שבת תערוכת "פרס ראש העיר". בתערוכה, שהינה התערוכה השנתית המסורתית של עמותת אמני נתניה, הציגו למעלה מ-55 אמנים חברי העמותה יצירות שונות, כאשר הנושא שנבחר השנה לתערוכה היה הזמר והיוצר אריק איינשטיין ז"ל. כל אמן הציג עבודה בגודל אחיד (60 ס"מ * 120 ס"מ), הקשורה לאיינשטיין – אחד מעמודי התווך של הזמר העברי ומי שהיה גם שחקן קולנוע ויוצר.

"בכל שנה אנו בוחרים נושא אופנתי אחד, שאליו כל האמנים יכולים להתחבר", אמרה לנתניה און ליין אסתר רוקח, דוברת עמותת אמני נתניה ופעילה מרכזית בעמותה. "אריק איינשטיין נחשב לזמר, שחקן, ששר משיריו וגם משירי יוצרים ומשוררים אחרים, כך שכל אחד מהאמנים, בטווח גילאים גדול מאוד, מצעיר ועד מבוגר, יכול להתחבר אליו בדרך כלשהי על דרך הנוסטלגיה, הגעגועים לזמנים ותקופות אחרות. למעשה, רוב שיריו מדברים על תקופות שאליהן כולנו מתגעגעים".

תערוכת פרס ראש העיר 2014. צילום רן אליהו
תערוכת פרס ראש העיר 2014. צילום רן אליהו

ואכן, אמני נתניה יצרו עבודות בכל תחומי המדיה. בתערוכה שעדיין מוצגת ניתן לראות צילומים, ציורים, פסלים, הדפסים, עבודות קולאז' ועוד, כאשר כל אמן הביא בדרך משלו את היצירה אל הנייר והבד.

על-פי המסורת, גם השנה, ארבעה אמנים מבין המשתתפים בתערוכה שעבודותיהם נבחרו על ידי ועדת בחירה חיצונית, הוכתרו על ידי ראש העיר כמי שיציגו בדיוק בעוד שנה תערוכות יחיד בגלריה על הצוק. האמנים שזכו השנה הם יוקי דביר, דורית מגל, תמר נחשון ואריק אפק. הארבעה יעבדו על תערוכות היחיד שלהם בשנה הקרובה ולאחריה תחולק הגלריה לארבעה חלקים.

יש לציין כי בקרוב תיפתח תערוכה נוספת של אמני נתניה, תחת הכותרת "בראשית" – תערוכה שבה תשתתפנה עבודות אמנות שנבחרו על ידי עמותת אמני נתניה.

התערוכה, בחסות עיריית נתניה והיכל התרבות העירוני, התקיימה במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, חברת מועצת העיר הממונה על התרבות והאירועים, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג, חבר המועצה ויוזם המלגה לעידוד אמנים צעירים בנתניה, עו"ד אדיר בנימיני, מ"מ מנכ"ל היכל התרבות בני אפרים, חברת המועצה לשעבר שוש ערער, יו"ר עמותת אמני נתניה אריק שניידר, אמנים ואורחים רבים נוספים.