התחרות על המשרה

0
125
המנצח שלו עד-אל. תזמורת נתניה הקאמרית קיבוצית

בסדרה האחרונה לעונה הנוכחית, יוצאת התזמורת בתכנית המבוססת כולה על מה שהתחולל בעולם הג׳ובים המוזיקליים בדרגים הכי בכירים, במרכז גרמניה במאה ה- 18. פתיחת המשרה החשובה ביותר בלייפציג – משרת הקנטור של בית הספר תומאס הקדוש. עם מותו של קונאו, שהחזיק במשרה קיבל אותה טלמן, המלחין הפופלארי ביותר באותה תקופה, אך בהצצה לצדדים, החליט טלמן שהתנאים בהמבורג עדיפים.

הבא בתור שזכה במשרה היה המלחין פאש, אך זה לא רצה ללמד לטינית, מדרישות המשרה, וגם הוא פרש. אחריו בשורת המלחינים הגיע גראופנר, שהקנטטות ששלח לאודיציה זיכו אותו במשרה הנכספת, אך לא הצליח להשתחרר ממשרתו החונקת בדרמשטט. לבסוף הוצעה המשרה ל- י.ס. באך, הבחירה הפחות נחשקת על קברניטי העיר החמדנים.

התזמורת תשחזר את תהליך הבחירה ותהפוך את קהל המאזינים לשופטי התחרות. בחלק הראשון של הקונצרט יושמעו קנטטות האודיציה שהגישו באך וגראופנר, שבסופן יתבקש הקהל להכניס לקלפי את בחירתו. בחלק השני תכלול התכנית כמה מהיצירות היפות של כל המלחינים האלה – על מנת באמת לשתף את הקהל בגאונות של כל אחד מהם, והבחירה המאוד לא קלה ביניהם. זאת גם ההזדמנות הראשונה לשמוע את המקהלה הקמרית מיסוד התזמורת, אשר מורכבת מאנסמבל של זמרים, מטובי הסולנים הישראלים אשר גם ישירו את תפקידי הסולו.

סופרן – הדס פארן, רויטל רביב, רעות ונטוררו | אלט – אלה וילהלם, אלון הררי. טנור – חגי גריידי, ז'ואאו מוררו | בס – יאיר פולישוק, גיא פלץ. אליהם יצטרפו נגנים מובילים מתוך התזמורת: קלרינט – ניצן כספי | אבוב – הילה צברי-פלג. על התזמורת ינצח שלו עד-אל.

בתכנית:
י.ס. באך וגראופנר – קנטטות התחרות
י.ס.באך – מקהלה, אריה ומקהלה מתוך קנטטה 131 BMW
טלמן – אריה ומקהלה מתוך Du Aber Daniel
פאש – הקונצ'רטו לקלרינט בסי במול מג'ור
גראופנר – מקהלת הסיום מתוך Gott sei mir gnadig

מועדים:  10.7.14 – נתניה, היכל התרבות, שעה: 20:30    17.7.14 – עין החורש, אולם אזורי שעה 20:30