הקרב על הבית

0
77

בגיל 30 מצדיק ערן לוי את התקוות הגדולות שתלו בו כל השנים; הניצחון על ב"ש, שביתת השחקנים ושאלת מכירתו של קאיודה. הקפטן מדבר.

בשנה שעברה, כאשר ערן לוי שימש כבורג עיקרי בעלייתה של מכבי נתניה לליגת העל, היו רבים שפקפקו ביכולתו של הקשר-חלוץ המצוין, לשחזר את אותה רמה גבוהה – גם בליגת העל. קפטן מכבי נתניה העדיף, לראשונה בקריירה שלו, לתת את התשובות רק על המגרש. שלושה מחזורים לפני סיום העונה הסדירה, כבר אין ספק לאף אחד, כי במידה ונתניה אכן תעשה את הבלתי יאומן ותגיע לפליאוף העליון, על שמו ערן לוי יירשמו הזכויות הגדולות ביותר לכך. בראיון לנתניה און ליין מסביר לוי מה סוד לשינוי הגדול שחל בו וגם על התחושות והחששות בשל המצב הכלכלי הקשה של הקבוצה ושאלת מכירתו של קאיודה, שלפחות נכון ליום חמישי בבוקר, שוב, ירדה מהפרק.

 למרות המצב הכלכלי הקשה, רשמתם ניצחון מדהים על באר שבע במשחק עם הרבה אופי. מה קרה?

"זה שהמצב הכלכלי עצוב, לא אמור לפגוע לאף אחד מהשחקנים ביכולת שלו לתת את הכל על המגרש. כקפטן הקבוצה וכשחקן אני מוריד את הכובע בפני השחקנים והצוות המקצועי".

 בכל זאת, ביום שני, לא התייצבו שחקני מכבי נתניה לאימון – כמחאה על אי תשלום המשכורות בזמן – ועל-פי הבקרה – אי תשלום משכורות בין חודשיים לשלושה במצטבר, מהווה עילה לביטול חוזי השחקנים מול ההנהלה

"המצב הקיים קשה מאוד לכל אחד במועדון. קשה לי לתאר לך מה עובר על כל שחקן ושחקן מבחינת הלחצים הכלכליים. כולם זקוקים למשכורת שלהם. לשחקנים, כמו לכל שכיר במשק, ישנם התחייבויות כלכליות כדוגמת משכנתאות, משפחה וילדים. המצב מאוד לא פשוט וגם מאוד לא נעים. ההחלטה על ההשבתה ביום שני נועדה, מצד אחד, להביע מחאה, מנגד לא לפגוע בהכנות לקראת המשחק מול חיפה".

 האם אתה ובעלי הקבוצה אלי שגב בקשר? האם השיחות מלוות בכעסים?

"מה שדיברנו, שגב ואני, יישאר ביני לבינו. יש דברים שהוא דיבר איתי כקפטן ולא על מנת שזה יצא לתקשורת. המצב לא פשוט, אבל דבר אחד אני יכול לומר בוודאות: אלי שגב אוהב את מכבי נתניה ונמצא בקשר רציף עם אנשי המועדון. אסור לשכוח שאלי שגב, רק לפני עונה וחצי, הציל את מכבי נתניה. יתרה מזאת, שום חוזה לא היה עובר מבלי הכניסה שלו לקבוצה – אז אין כעס אישי על אלי שגב".

 איך באמת מצליחים לעשות את ההפרדה ולהביא יכולת כזו טובה למגרש?

"ראשית, אין ספק שהקרדיט ליכולת לעשות את ההפרדה הזו קשורה באופן ישיר לצוות המקצועי החדש בראשות רוני לוי וכמובן  לשחקנים שנותנים בכל אימון ובכל משחק את הכול. השילוב הזה גרם לכך, שכולנו מצליחים להתעלות מעל לכל הבעיות הקיימות. זה דבר גדול מבחינתי שקורה".

 נדמה שלארי קאיודה ואתה משדרים על אותו גל בצורה עיוורת. האם אתה מוטרד מהיום שאחרי קאיודה – זאת לאור ההסכמות מול ק"ש, שבינתיים מתפוגגות בשל סירובו של קאיודה?

"כולם רואים את החשיבות של קאיודה לקבוצה – גם מקצועית וגם חברתית. זה השחקן הכי מהיר ששיחקתי או נתקלתי בליגת העל בכל השנים שאני משחק עד עכשיו. אכן, יש קונפליקט מאוד מוזר בקשר אליו, כי מקצועית הוא כמובן אחד השחקנים החשובים ביותר לקבוצה, אבל מצד שני, רק מכירה שלו יכולה לפתור את הבעיה הכלכלית הקשה הקיימת בקבוצה מבחינה תזרימית. איך אפשר לדעת במצב כזה מה יותר טוב למכבי נתניה?".

 האם תהיו מאוכזבים במידה ולא תגיעו לפליאוף העליון?

"זאת תהיה קצת חוצפה לומר שנהיה מאוכזבים. רק לפני כחודש היינו קבוצה שבורה ומועמדת חזק לירידה בגלל המצב. למרות התוצאות האחרונות, הגישה שלנו לא השתנתה: כל דבר מעבר להישארות בליגה יהווה בונוס בשבילנו".

 כשרוני לוי הגיע, הפרשנים העריכו שלא תסתדרו. האם כולם צריכים לאכול את הכובע?

"רוני לוי לא שינה דבר אחד, אלא שינה כל דבר בו הוא נגע. הפרמטרים שהוא הציב שונים לגמרי, כך גם הדרישות שלו וכמובן 'האני מאמין' שלו. כקפטן הקבוצה אני שמח שאנו מצליחים ליישם את דרישותיו באימונים, במהלך המשחקים. בכל משחק, גם באלה שאנו מנצחים, אנו לוקחים את הטעויות ומתקנים ומשפרים את המהלכים בהם הצלחנו. בעניין רוני לוי ואני. שנינו שיתפנו פעולה לפני כ-12 שנה במכבי חיפה. זו הייתה הצלחה משותפת. אז למרות הדיבורים, לא אני ולא הוא מתייחסים לדיבורים ולספקולציות. את התשובות אנו נותנים במגרש".

 האם, לטעמך, העונה הנוכחית מסתמנת כעונת השיא שלך?

"כל שנה בוחנים אותי לפי מספרים. אני מאוד שמח שיש המון פרגון בשנתיים שלי בנתניה, אבל אני יודע שאני צריך להוכיח את עצמי בכל משחק מחדש. זה לא ערן לוי אשר משחק לבד. ללא שיתוף הפעולה של החברים שלי, לא הייתה לי הצלחה כזו גדולה. בעבר כבר עשיתי מספרים כאלה, אבל עכשיו, עם סרט הקפטן ותחושת האחריות הנלווית לתפקיד, אולי זה יותר בולט לכם בתקשורת".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן