הסתיים המחזור הרביעי ללימוד משפחות ברווחה כיצד להצליח כלכלית

תוכנית הלימודים, המועברת באמצעות מינהל הרווחה והביטחון החברתי בעיריית נתניה, בשיתוף קרן רש"י, מעניקה ידע וכלים להתמודדות. 

0
638
התוכנית נושמים לרווחה.
התוכנית נושמים לרווחה. צילום רן אליהו

עיריית נתניה קיימה  ערב הוקרה ללקוחות מנהל הרווחה והביטחון החברתי. מעל 80 מתושבי העיר לקחו חלק בתוכנית "נושמים לרווחה במרכז עוצמה". תוכנית ייחודית זו נועדה, במסלול הנמשך כשנתיים, להוביל למצב בו משפחות הנזקקות לשירותי הרווחה, מקבלות את הכלים כדי לצאת לדרך עצמאית.

במרכזה של התוכנית, ידע תיאורטי, מקצועי וכן כלים פרקטיים להתמודדות עם המציאות היומיומית. בדגש, על חיים כלכליים ועצמאיים. התוכנית, ביוזמת משרד הרווחה והביטחון החברתי, מופעלת בנתניה על-ידי מינהל הרווחה העירוני ובשיתוף קרן רש"י.

המשפחות סיימו המשפחות תוכנית אינטנסיבית בת שנתיים לשינוי ושיקום חייהם. במהלכה השתתפו בקורסים שונים, בהם, קורס מחשבים, קורס לניהול כלכלי ועוד. כל המשתתפים לוו על ידי  עו"סית ואנשי מקצוע בהתאם לתחומי הלימוד. כיום, עובדות מרבית המשפחות באופן עצמאי ובלתי תלוי ברווחה. על כן, נקראת התוכנית "נושמים לרווחה".

בתוכנית נטלו חלק 80 משתתפים, אשר קיבלו במהלך הערב תעודות הוקרה ושי להמשך הדרך.

 

רותי גור: "זהו המחזור הרביעי בו משפחות מסיימות תהליך של שנתיים ויוצאות לעתיד טוב יותר. אני גאה ביכולתן של המשפחות לנצל את הידע, הכוח, הליווי והמשאבים ולתעל אותם בדרך נבונה ואחראית כמו גם בצוות המקצועי והאנושי שלנו שהפכו שותפים מלאים למסע המרגש של המשפחות".

אבבץ מלקו, מנהלת "נושמים לרווחה": "המשפחות עשו מסע ודרך משמעותית בתוכנית במהלך תקופה של שנתיים. תהליך שדרש מהם להגיע לפגישות אינטנסיביות עם העובדת הסוציאלית והמלווה ולפעול בהתאם למטרות שהם הגדירו. לשמחתנו חלק מהמשפחות הצליחו לסגור תיקים ברווחה, יצאו מתלות לעצמאות ומנעו דור נוסף לרווחה. משפחות נוספות ובודדים שלא סגרו תיקים הצליחו להסדיר את חובותיהם, מיצו את הזכויות שלהם, נכנסו למעגל העבודה, רכשו השכלה, חיזקו את הביטחון העצמי והדימוי העצמי  ואת הקשרים החברתיים שלהם. כל משפחה בהתאם לקצב שלה ול"חליפה" שנתפרה עבורה . כמו כן, יש לנו בוגרים שהפכו להיות מובילים בעצמם ושותפים לבניית תוכנית העבודה".