נשיא המדינה ביקר במועצה המקומית קדימה-צורן לציון חגיגות ה-20 לאיחודן

במסגרת ביקור הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו, שוחח הנשיא עם כ-180 בני נוער על תרבות הוויכוח בישראל; ראש המועצה קרן גרין חשפה את הלוגו החדש של היישוב

0
1270
בתמונה: הנשיא יצחק הרצוג מתנסה במשחק פטנק - במסגרת ביקור הממלכתי ביישוב קדימה - צורן. צילום חיים צח - לע
צילום חיים צח - לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (שלישי) במועצה המקומית קדימה-צורן. את הנשיא הרצוג ליוותה ראש המועצה קרן גרין, שחנכה יחד עם הנשיא קיר זיכרון להוריו, אורה וחיים הרצוג ז"ל. קיר הזכרון, בחטיבת הביניים על-שם "הרצוג", מכיל את ההיסטוריה ותרומתם של אורה וחיים הרצוג למדינה.

הנשיא קיים שיח עם כ-180 בני נוער. הקשיב לדבריהם ולעמדותיהם. בדבריו הדגיש, כי "אתם הדור הבא של המנהיגות והמנהיגים בישראל. ישנו ביטוי מוכר וידוע: ״דור לדור יביע עומר".

במהלך השיח עם בני הנוער, התייחס הנשיא הרצוג גם לתרבות הויכוח במדינה. ״אנחנו נמצאים בעידן של ויכוחים גדולים. עלינו לזכור שמשחר ההיסטוריה התמודדנו עם תרבות הויכוח. בוויכוחים הללו יש לנו החובה לנהל את אופיו של הויכוח. אפילו לאהוב אותו. זהו דבר בריא אשר מצמיח יכולות ועניין. בד בבד חשוב לנהל את הויכוח בכבוד ובהוגנות. עלינו לתת כבוד לאחר ולאחרת. אנחנו חברה שהיא פסיפס גדול. פסיפס אשר מכיל אמונות שונות, דעות שונות, מקורות שונים ועליות שונות… בכל זאת, בתוך כל הגיוון הנהדר הזה, הויכוח נתפס בעיניי כיתרון. הוא מעניק לנו את היכולת לחשוב מחוץ לקופסא. להבין שיש עולמות תוכן שונים בחיים. עלינו להכיר את האחר והאחרת ולדעת לכבדם. לא בהכרח להסכים, אך תמיד לכבד".

בתמונה: טקס חשיפת הלוגו (סמליל) של היישוב קדימה - צורן החוגג 20 שנה לאיחוד. צילום חיים צח - לע"מ
חושפים את הלוגו (סמליל) החדש של קדימה – צורן. צילום חיים צח – לע"מ

בהמשך, ערכו הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, מפגש עם חברי וחברות מועדון "השווים". מועדון "השווים", אותו מפעילה המועצה, משלב מבוגרים עם צרכים מיוחדים. הנשיא ורעייתו האזינו לשירים אשר נכתבו ואותם הלחינו חברות המועדון.

לקראת תום הביקור נפגש הנשיא עם חברי מועדון הגמלאים "ותיקים ונהנים". במפגש זה בחרה ראש המועצה גרין לחשוף, רשמית, את הסמליל (לוגו) החדש ליישוב המאוחד.