בג"ץ יקבע האם משרד התרבות מפלה לרעה את היכל התרבות בנתניה

היכל התרבות העירוני בנתניה נמנה על 17 היכלי התרבות שעתרו לבג"ץ נגד החלטת משרד התרבות שלטענתם מפלה אותם תקציבית ביחס למדינת ת"א

4
813
היכל התרבות נתניה
צילום באדיבות עיריית נתניה

שבוע דרמטי עומד בפני היכלי התרבות ברחבי הארץ, הנלחמים בימים אלה על שוויון ועל זכותם לכספי סיוע מהמדינה. סיוע שיאפשר להם לצלוח את משבר הקורונה ולהמשיך לדאוג עבור כולנו לתרבות נגישה ואיכותית.

"ההיכל סגור מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, והדבר פוגע במעגלים רחבים של עובדים, ספקים ועוד. קיווינו לסיוע מהמדינה, כדי שנוכל לשוב ולפתוח בהמשך".

"לצערי, שר התרבות, חילי טרופר, בוחר להתעלם מזכותם של תושבי העיר נתניה לשוויון גם בתחום התרבות, ובוחר להפנות את מרבית המשאבים למוסדות התרבות של ת"א"  אומר בני אפרים, מנכ"ל היכל התרבות בנתניה.

במסגרת סל הסיוע שהקצתה המדינה עבור עולם התרבות, יחולקו כ-200 מיליון ₪ לגופי תרבות שונים. מבדיקה מעמיקה שערכו במטה המאבק של היכלי התרבות, עולה כי למעלה מ-80% מהסיוע לתחום אמנויות הבמה מועבר למוסדות התרבות בתל אביב בלבד.

לעומתם, היכלי התרבות שעתרו לבג"ץ לא יקבלו סיוע כלל, כך על פי החלטת משרד התרבות.

בעתירתם, קובלים מנהלי היכלי התרבות על אי השוויון בחלוקת המשאבים המיועדים להתמודדות עם המשבר, ומזהירים מפני חוסר צדק משווע, שעלול לפגוע בתושבי הפריפריה.

"היכלי התרבות עוסקים לאורך כל השנה ביצירת סל אירועי תרבות המותאם לציבור המקומי, ומטרתם לאפשר לכל אחד- מהגיל הרך ועד בני הגיל השלישי, ליהנות מתרבות איכותית ליד הבית".

"שר התרבות בוחר לפגוע בכולנו ולהעדיף את תל אביב על פנינו. אין להתנהלות כזו מקום במדינת ישראל של 2020, ולכן יצאנו למאבק בלתי מתפשר עד שנתקן את העוולה הזו", מבהירים במטה המאבק של היכלי התרבות

את העתירה הגישו 17 היכלי תרבות ברחבי הארץ. הדיון הראשון בעתירה זו צפוי להיערך ביום ה' (17.12).

בהיכלי התרבות תולים תקווה כי ביהמ"ש יורה למדינה לשנות את התבחינים – כך שהיכלי התרבות יוכלו ליהנות מסיוע שיאפשר לתושבים להמשיך ולצרוך תרבות מיד עם החזרה לשגרה.

4 תגובות

  1. מבאס לגלות שהעיר המדהימה שלי מופלית. למה צריך להגיע לבג"ץ? קורונה השפיעה על כולם ותרבות ואמנות צורכים כולם. לא רק במדינת תל אביב. מה כל כך קשה לקבוע קריטריונים הגונים יותר?

  2. יש שופטים בירושלים! הם לא יתנו להחלטות ביזיוניות כאלה מקום. מה חושבים לעצמם במשרד התרבות? חלוקת תקציבים שוויונית זה המינימום הנדרש! בתקופה של השרה מירי רגב זה לא היה קורה!

  3. ביזיון!
    המדינה הזו לא מנוהלת!
    בני אפרים היקר, בהצלחה. הצלחה שלך זו ההצלחה של נתניה.

  4. כצופה אדוקה יחד עם ילדיי בפסטיבל הזמר העברי שמועבר בלייב בנתניה, אני מקווה שדר התרבות יתערב עוד לפני שנגיע לבגצ. מגיע לנו הנתנייתים תרבות וקולטורה בדיוק כמו לתל אביבים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן