החליקה בכניסה למלון ותפוצה

0
302
מייצגת עו"ד ענת קאופמן

תושבת נתניה בת 60, תקבל 135 אלף שקלים פיצוי ממלון בים המלח לאחר שהחליקה בכניסה למלון, זאת במסגרת הסדר פשרה בתביעה שהגישה עו"ד ענת קאופמן.

המקרה אירע לפני כשנתיים, במסגרת נופש בבית מלון בו שהתה, יצאה ב' מהמלון אל הרחוב, החליקה ונפלה. ב' הפצועה הובהלה לבדיקה בקופת החולים. לאחר מכן נשלחה לבית חולים מאיר בכפר סבא, שם אובחנו לה שברים בקרסוליים ואף תזוזה מסוימת בתוך המפרקים.

ב' נאלצה לא רק לשבות מעבודתה במשך חודשים, אלא גם עברה ניתוח לשחזור וקיבוע פנימי של שבר באחד מחלקי הקרסול, כשבמסגרת הניתוח הוטמעו עם שני ברגים חלולים. בתום הניתוח, עברה טיפולי פיזיותרפיה משקמת, אך מוסיפה לסבול, לטענתה, עד היום מכאבים, הגבלה בתנועות, התנפחות של הרגל, מוגבלת בהליכה, קושי בעליה וירידה במדרגות והולכת בצליעה.

מאחר וב' עבדה כקופאית וכגננת, מגבלות התנועה שלה והכאבים הובילו בהכרח לאובדן כושר עבודה זמני, כשגם כיום , בגלל היות עבודה זו מחייבת תנועה, התאונה מגבילה אותה בעבודתה.רופא מומחה אף קבע לה, בחוות דעתו, 15% נכות בגין המוגבלות הזו.

באמצעות פרקליטתה, עו"ד קאופמן, הגישה ב' תביעה נגד בית המלון. בתביעה טענה, כי, בית המלון לא התקין את אמצעי הבטיחות הדרושים ביציאה. עוד לטענתה המדרגות המדוברות חשופות לשמש ולגשם, לא היו בהם מעקות ולא קירוי מעל, לא פסים למניעת החלקה ולא אמצעי שיזהיר את האורחים כי המדרגות עלולות לגרום להחלקה. במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, תקבל ב' פיצויים בסך 135 אלף שקלים.

עו"ד קאופמן מסרה, כי "במבט ראשון, לכל אחד מאיתנו זו נראית תאונה שיכולה לקרות. אבל אנחנו צריכים לזכור. קל מאוד בשניה אחת להשפיע על חיים של מישהו ולשבש אותם באופן שישפיע עליו עד סוף החיים. אסור אף פעם להזניח שום נפילה ושום תקרית, גם בחופשה, גם בנופש. ההשפעות מרחיקות הלכת יכולות סמויות מן העין".

עו"ד קאופמן הוסיפה: "מצד שני, צריך להבין שלכל גוף ומוסד בישראל, מסחרי ופרטי כמו גם ציבורי יש אחריות. יש חוקי בטיחות, יש חובות לפי החוק. לפעול על פי חוקי הבטיחות, להזהיר אותנו כראוי, לשים אמצעי הגנה מתאימים זה לא עניין של רשות. מלונות, בתי הארחה, שדות תעופה, מסעדות. הם חייבים לבצע את הדברים הללו ואם לא – יש להם אחריות כלפי הבריאות שלנו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן