החברה להתחדשות נתניה וחברת אזורים יבנו 1000 יח"ד

מתחם אחוה, המוכר בנתניה גם בשם שיכון מכנס, מכיל 272 יח"ד. במסגרת הליך התחדשות עירונית המתחם ייהרס וייבנו במקומו כ-1000 יח"ד

0
2486
מתחם אחוה, המוכר בנתניה גם בשם שיכון מכנס, מכיל 272 יח
התחדשות עירונית בנתניה. מיזם אחוה יוצא לדרך

התחדשות עירונית במיטבה: במשרד עורכי הדין ש. רוזנווסר ושות', המייצגים את חברת אזורים והחברה להתחדשות נתניה, ההתרגשות הייתה רבה. בטקס רב רושם ציינו במשרד את אירוע חתימת החוזים אל מול דיירי מתחם "אחוה". 272 דירות ותיקות בבנייני רכבת ייהרסו, ובמקומן ייבנו כ-1,000 יחידות דיור.

באירוע, שהתקיים במעמד מנכ"ל אזורים, רון אבידן, בעלים ושותף בחברה להתחדשות נתניה, מנשה זוארץ, כ-11 נציגים של הבניינים, וכן עורכי הדין של הדיירים ושל חברת אזורים והחברה להתחדשות נתניה, הודיעו כל הגורמים כי יוצאים רשמית לדרך.

מתחם אחוה, המוכר גם בשם שיכון מכנס, מכיל 272 יח"ד. במסגרת הליך התחדשות עירונית המתחם ייהרס וייבנו במקומו כ-1000 יח"ד. 

מתחם "אחוה" צפוי לעבור התחדשות משמעותית. במסגרתו ייהרסו 272 יח"ד בעשרה בנייני רכבות שנבנו בשנות ה-50. במקומם יבנו החברות כ-1000 יח"ד. מתחם זה, המוכר כ"שיכון מכנס", חולש על הרחובות איכילוב בדרום, זומרשטיין במזרח, לאון רייך בצפון ויהושוע טהון במערב.

כלל הדירות התחומות ברחובות הללו צפויות לעבור פינוי-בינוי. זהו פרויקט מיוחד באופיו בשל הגיוון באוכלוסייה, המשלבת דיירים חרדים, מסורתיים וחילוניים.

משרד האדריכלים קיקה ברא"ז ומנואל אפשטיין אדריכלים אמונים על תכנון ועיצוב מתחם "אחוה".

פרויקט זה ושאר המתחמים של אזורים והחברה להתחדשות נתניה, ייבנו בצורה ייחודית. תפיסה המשלבת גישת מגורים היברידית ואדריכלות מתקדמת. בין השאר תכלול התוכנית חללים מיוחדים לדיירים, קומות מסחר, מבני ציבור, חדרי כושר וחללי גיימינג רב תכליתיים.

הפרויקט הינו חלק משיתוף פעולה רחב היקף בין חברת אזורים לבין החברה להתחדשות נתניה. במסגרת שיתוף הפעולה ייבנו מספר מתחמים בהם כ-2000 יח"ד דיור חדשות. שיתוף הפעולה בין החברות כולל קידום מתחמי מגורים המשנים את תפיסת המונח "מתחם התחדשות עירונית".

מנכ"ל אזורים, רון אבידן, הרחיב על המיזם למערכת נתניה און ליין – ksn. "כבר שנים שחברת אזורים פועלת בעיר נתניה. במהלך 60 שנות פעילותה, החברה בנתה פרויקטים רבים. אנו רואים בנתניה ובהתפתחותה כיעד אסטרטגי ומאמינים בבניין העיר. נתניה מובילה את מהפכת ההתחדשות העירונית. המדיניות העירונית מבקשת לחזק את השכונות הוותיקות ולחדשן בבנייה מודרנית ומתקדמת".

מדוע בחרתם לקרוא למותג שלכם N ואיך זה מתקשר להתחדשות עירונית בנתניה? 

"עבור מימוש חזון ההתחדשות העירונית בנתניה, הקמנו את המותג N. מקורו בביטוי New Netanya – נתניה החדשה. המודל של N מבטא תפיסת מגורים היברידית. פרויקט עירוב שימושים המשלב אדריכלות מודרנית וחדשנית עם מרקם עירוני קיים. פרויקט "אחוה" ברחובות זומרשטיין ויהושוע טהון הוא מהפרויקטים המשמעותיים והגדולים שנוביל בעיר נתניה. על כן, טקס החתימות על החוזים מול נציגי הדיירים הוא ארוע מרגש עבורנו".

מי שלא הסתיר את התרגשותו במהלך האירוע הוא מנשה זוארץ. איש העסקים, בעלים ושותף בחברה להתחדשות נתניה, חרט על דגלו להשקיע בחידוש מרכז העיר הוותיק. "כיליד נתניה, אני מודה על הזכות שניתנה לי לפתח ולחדש, ולתת איכות חיים טובה יותר לתושבי העיר. שותפיי ואני הקמנו את החברה להתחדשות נתניה במטרה להחיות שכונות ובניינים ברחבי העיר. כדי להיות חברת היזמות המובילה בנתניה, צריך להגיע מהעיר. לחיות בה, ולחיות אותה".

מדוע מתחם אחווה מרגש אותך כל-כך? הרי על שמך רשומים מיזמים ופרויקטים רבים בעיר.

"מתחם אחווה מרגש אותי במיוחד בשל האוכלוסיה המגוונת המתגוררת בו. היא ממש מייצגת את האוכלוסיה בנתניה.  העיר שלנו היא עיר מאוד הטרוגנית. עולים חדשים לצד ותיקים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילוניים חיים וגרים יחד.  השאיפה ששלנו בתכנון שלו היא לתת חוויה אורבנית אמיתית. עבורי זו ממש שליחות אמיתית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן