הוועדה המחוזית לתו"ב אישרה: מחלוף מלא של כביש איינשטיין נתניה

המחלף יכלול מערך רמפות גישה  מכביש החוף, שיאפשרו את חיבור צפון העיר נתניה לכביש החוף, גם בכיוון צפון ודרום.

0
248
מסעף איינשטיין - נתניה
מסעף איינשטיין. צילום רן אליהו

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה את התוכנית המשלימה את מחלף איינשטיין בצפון העיר נתניה. המטרה הינה הקמת המחלף – מחלף יהלום – כמחלף מלא , הכולל גשר מעל כביש 2 (כביש החוף); המחלף יכלול מערך רמפות גישה  מכביש החוף, שיאפשרו את חיבור צפון העיר נתניה לכביש החוף, בכיוון צפון ודרום.

עם אישורה של התוכנית והקמתן של הרמפות, תתאפשר עלייה לכביש איינשטיין מדרום וירידה לכביש החוף מצפון וכמובן גשר מעל כביש החוף. כידוע, בשלב זה מאפשר כביש איינשטיין מתן מענה רק למי שמבקש להיכנס מצפון או לצאת דרומה לכיוון תל אביב.

יש לציין, כי בשנים האחרונות התפתחה נתניה בקצב מהיר ולפיכך אחת המשימות החשובות ביותר הייתה לשפר את המערך התחבורתי הן במסגרת הדרכים הפנימיות בעיר, הן בחיבור נתניה לדרכים הארציות.

המהלך לחיבור העיר מצפון נולד בעקבות מחאה ציבורית רחבה על עומסי התנועה שנוצרו סביב רחוב הרצל – אשר ניקז את מרבית התנועה. נוסף לכך, החלטת מועצת עמק חפר שלא לאפשר מעבר מנתניה לכיוון כביש החוף – דרך חבצלת. מה שיצר עומסים גבוהים עוד יותר.

שדרוג איינשטיין מצטרף לשדרוגו של מחלף חבצלת, שלעבודה זו כבר נבחר קבלן וזו צפויה להתחיל במהלך 2024.