גם בתקופת קורונה: נתניה מובילה בקליטת עלייה

על-פי נתוני עיריית נתניה, קלטה העיר במהלך שנת 2020, למרות ועל אף נגיף הקורונה, כ-2200 עולים החל מחודש ינואר ועד היום. נתניה מובילה ארצית בתואר עיר קולטת עלייה.

1
386
נתניה קולטת עלייה - גם בתקופת קורונה
נתניה שוברת שיאי קליטה. גם בתקופת קורונה

על-פי נתוני עיריית נתניה, קלטה העיר במהלך שנת 2020, למרות ועל אף נגיף הקורונה, כ-2200 עולים החל מחודש ינואר ועד היום. נתניה מובילה ארצית בתואר עיר קולטת עלייה.

באגף הקליטה העירוני מציינים, כי עם הגיעם ארצה, נשלחים העולים לשהות בבידוד של שבועיים. הבידוד במלון ייעודי בתל אביב שהוכשר לשם כך. לאחר מכן – הם מגיעים לעיר.

נתניה קולטת עלייה: נתוני 2020

נכון לכתיבת שורות אלה, הגיעו  697 עולים מרוסיה, 409 עולים מצרפת,  69 מארצות הברית וכן 138 עולים מאוקראינה.

22 מבריטניה, 38 מבלרוסיה, 18 מדרום אפריקה, 30 מקנדה, 18 מברזיל ועוד 24 עולים מארצות אחרות. מדי יום קולטת נתניה בממוצע עד 80 עולים חדשים.  הצפי כי עד סוף שנת 2020 יעלו לנתניה עוד כ – 800 איש.

לדברי ג'ורג' דובין, ראש אגף הקליטה בעירייה, מדובר בעולים שבחרו לעלות לנתניה וגיבשו עמדה – עוד לפני פרוץ המשבר הבריאותי (קורונה) אבל גם במהלכו. כנראה, בשל התפרצות התחלואה בארצות המוצא. עוד ציין דובין, כי רבים מהעולים מגיעים ממניעים ציוניים – כך שהקורונה לא שינתה את תכניותיהם.

באגף הקליטה העירוני נערכו לעלייה בתקופת הקורונה והתאימו את תכניות הסיוע לתקופה זו. במידת הצורך, מתבצעת הפעילות גם באון ליין.

כחלק מההיבטים החברתיים, משדרת עיריית נתניה תכנית יומית בתחום העלייה. התכנית עולים for עולים המשודרת בפייסבוק העירוני לאורך כל השבוע, לעתים אף כמה פעמים ביום, מגוונת מאוד.

היא כוללת חשיפה של עולים מכל הארצות בפעילויות של הרצאות, מטבח אתני ופולקלור, מופעי תרבות ואמנות, יהדות, בריאות וכושר.

בנוסף, הושם דגש על פעילות לבני נוער (לילה לבן). דגש גם על המאחד בחגים (שולחן לחג, מאכלים, קישוטים), חיבור בין עולים מארצות שונות המופיעים יחד וכן חיבור בין עולים וותיקים.

בניסיון להקל על העולים בהיבט הבירוקרטי ואתגרים נוספים, מתקיימים מפגשי זום למיצוי זכויות. זאת לצד הדרכות בתחומי הורות, זוגיות, קשר עם מתבגרים, זכויות בזמן הקורונה, ניהול כלכלי ועוד.

לצד התכניות המיוחדות בעקבות נגיף הקורונה פועלות גם תכניות נוספות. למשל, מלווי עולים. מדובר באנשי קשר אשר תאמים בין כל הגופים הרלוונטיים בטיפול מול העולה למימוש קליטה מוצלחת.

תכניות בתחום הדרכת הורים, סיוע בהתמודדות עם קשיי הקליטה והקורונה. זאת לצד תכניות העשרה, למידה, קידום בתחומי ידע שונים, קידום זהות יהודית וידע בתרבות ישראלית.

גל עלייה גדול צפוי במהלך שנת 2021

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה כי "נתניה הייתה ועודנה עיר קולטת עלייה. עיר היודעת לחבק את כל מי שמגיע אליה ולשלב אותו בחיי העיר היפה שלנו. אנו עושים כל מאמץ, ללוות את העולה בדרכו החדשה והלא פשוטה ולהציע את מירב הסיוע".

חברת המועצה ליאורה לוי, הממונה על הקליטה, הוסיפה ל-נתניה און ליין, כי נתניה ערוכה. "אנחנו, בנתניה, ערוכים לגל עלייה גדול בשנת 2021. אלפי עולים פוטנציאלים כבר מתעניינים בעיר שלנו. זו חובתנו כחברה להתכונן לזה על מנת לתת מענה הולם לכל העולים. אנו נערכים: גם בחינוך, גם בתעסוקה ולשלב את העולים האלה בעיר שלנו".

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן