גידול חד במספר המשתתפים בסדנאות בית הספר העירוני להורים

0
96
צילום fotolia

נתניה און ליין בפרסום ראשון: מסיכום שנה שהציג השירות הפסיכולוגי חינוכי עולה, כי מעל 330 הורים למתבגרים השתתפו במהלך שנת 2015 בסדנאות מרכז ענב"ל, בית ספר להורים מיסודו של השירות. מדובר בגידול חד מצד הורים הפונים למרכז. "רמת העניין במרכז מלמדת, כי הורים זקוקים לכלים בהתמודדות עם כל אחת מקבוצות הגיל, לרבות מתבגרים בעידן הטכנולוגי", אמרה לנתניה און ליין יעל גלזנר, מנהלת השפ"ח.

מאות הורים, צוותי חינוך ופסיכולוגיים חינוכיים נטלו חלק בשבוע שעבר בכנס מיוחד, שהתקיים במכללת נתניה, ואשר התמקד בפעילויות קבוצות הורים לנוער בגיל ההתבגרות. מזה שש שנים ברציפות מתקיימות בנתניה סדנאות לימוד מקצועיות להורים – במימון התכנית הלאומית 360. המפגשים עצמם מתקיימים במרכז ענב"ל, בית הספר להורים שמטרתו הצבת ההורה במרכז ומתן כלים לשיפור הקשר שלו עם ילדו.

מניתוח משוב ההורים שהשתתפו עולה, כי 90% דיווחו על שביעות רצון מהתכנים, כ-40% דיווחו על שביעות רצון רבה בשיפור התקשורת בינם לבין ילדיהם, ואילו 58% מכלל המשתתפים דיווחו על שביעות רצון רבה מאוד. למיזם שותפים הפסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי, האגף העל יסוד, מינהל החינוך העירוני, מנהלי בתי הספר והסגל המקצועי.

"מחקרים פסיכולוגיים וחינוכיים מדגישים באופן חד-משמעי את חשיבותה ומרכזיותה של ההורות ומשאביה להתפתחותו התקינה של הילד והמתבגר", אמרה גלזנר: "אולם, פעמים רבות, למרות ההכרה של ההורים בתרומתם הייחודית ובחשיבות הקשר שלהם עם ילדיהם, הם מתקשים לעמוד בציפיות שלהם מעצמם. קושי זה נובע לעתים מחוסר ידע ומיומנויות הוריות ומהיעדר קבוצת תמיכה והוא עלול לפגוע בסמכות ההורית, בתהליכי קבלת ההחלטות ובתפקוד ההורי בכלל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן