גוז'ר גבינה: המתאבן המסורתי מחבל בורגון

0
918
גוז'ר גבינה. צילום fotolia

את הג'וזר הראשון בחיי טעמתי לפני כשנתיים אצל קרובי משפחה של אמי. קרובי המשפחה, החיים חיי כפר, הגישו לנו, לאמי ולי, את המתאבן המסורתי מחבל בורגון שבצרפת. את הגוז'ר, כך סיפרו לי בני משפחתי, מגישים כשהוא חמים או בטמפרטורת החדר. לצידו מגישים פירות קיץ מתוקים או פרוסות גבינת עזים טרייה. הטעם חלומי. למה החלטתי להגיש לכם, דווקא, מתכון קלאסי (מעבר לכך שאני סוג של ארכיאולוג מתכונים), אז התשובה נחלקת לשני חלקים: אמא שלי הציעה לי ואין כמו אמא בעולם, והסיבה השנייה היא כמחווה לכל העולים מצרפת שבחרו להשתכן בעירי, נתניה, העיר בה השפה השנייה הרשמית, היא עברית…

גוז'ר גבינה – המתכון הקלאסי

חומרים לשמונה פחזניות גוז'ר

2/3 כוס מים

50 גרם חמאה משובחת

קורט מלח

2/3 כוס קמח

3 ביצים

150 גרם גבינה קשה – לחילופין, כוס גבינה צהובה עם טעם חזק, מגוררת (פרמזן, גרויר, אמנטל, צ'דר וכו'). ניתן לשלב בין שני סוגים להעשרת הטעם.

אופן ההכנה:

מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה (190 מעלות) ומרפדים תבנית גדולה בנייר אפייה. בינתיים, יוצקים את המים לסיר, מוסיפים את החמאה והמלח ומרתיחים. מערבבים עד שהחמאה נמסה.

מסירים את הסיר מהלהבה ומכניסים לתוכו את הקמח בבת אחת. מחזירים לאש ובוחשים עד שהתערובת נפרדת מדפנות הסיר והופכת לכדור בצק. מסירים מהאש, ממתינים דקותיים ומוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה. בוחשים היטב אחרי כל ביצה עד שהיא נבלעת לחלוטין בבצק. מוסיפים את הגבינה המגוררת ומערבבים היטב.

מעבירים כפות גדושות מהתערובת על התבנית וצרים תלוליות צמודות זו לזו, בצורת זר. אפשר גם לאפות כפחזניות נפרדות. אופים כ-30 דקות. בודקים אם הפחזניות מוכנות ע"י נעיצת קיסם במרכזן. אם הוא יוצא רטוב מאוד, מנמיכים את החום בתנור וממשיכים לאפות עוד מספר דקות. מוציאים מהתנור ומעבירים את הגוז'ר לצלחת הגשה. אפשר להניח במרכז סלט  טרי או ירקות מבושלים ואפילו יוגורט טרי .

חברים, אתם מוזמנים לבקר גם בקבוצת הפייסבוק שלי: המטבח של אהרוני הגולשים מנתניה ומהסביבה מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק של   נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן