נתניה: כוחות הפיקוח והשיטור הוכפלו לכל תקופת הקיץ

2
88
ניידת שיטור עירונית. צילום דוברות עיריית נתניה

 

מנהל אכיפה, ביטחון ופיקוח של עיריית נתניה, החל להפעיל מהשבוע שעבר, מערך מתוגבר וחסר תקדים הכולל 14 ניידות שיטור ופיקוח עירוני הפועלות ברחבי העיר, וזאת כחלק מהיערכות העירייה לחופשת הקיץ וכחלק מהתוכנית העירונית הגדולה, להגברת הביטחון בעיר, שאפשרה גביית אגרת השמירה החדשה.

המשנה לראש עיריית נתניה, הרצל קרן. צילום קובי לחמיש
המשנה לראש עיריית נתניה, הרצל קרן. צילום קובי לחמיש

במסגרת היערכות המיוחדת לקיץ של העירייה, חולקה העיר לעשרה רובעים, כאשר בכל רובע תסייר בכל רגע נתון ניידת שיטור בין השעות 17:30 בערב ועד השעה 3 לפנות בוקר.

בנוסף, לעשר הניידות הרובעיות, יפעלו ברחבי העיר, עוד ארבעה קטנועי שיטור ופיקוח עירוני, שיסתובבו בעיקר בפארקים ובגנים העירוניים הגדולים בעיר וכל זאת בנוסף לארבע ניידות שיטור ופיקוח המבצעות את הפעילות השוטפת של העירייה, ואשר במידת הצורך יוזנקו לרובעים השונים לצורך תגבור הניידות הרובעיות.

על-פי תכנית הביטחון המעודכנת אזור מרכז וצפון העיר חולקו לארבעה רובעים – כאשר ניידת נוספת הוקצתה לאזור הטיילות. אזור מזרח העיר חולק לשני רובעים, ואילו אזור דרום העיר חולק לשלושה רובעים – כאשר בכל רובע תועמד, כאמור, ניידת ייעודית.

בנוסף תוגבר המוקד העירוני (מוקד 106) בכוח אדם נוסף ותצפיתן בכל משמרת סורק ללא הרף את המצלמות, מדווח ומתריע ומידת הצורך מזניק את הניידות הרובעיות למוקד החיכוך בהתאם. לנתניה און ליין – ksn אמר המשנה לראש העירייה והממונה על הפיקוח והשיטור העירוני, כי "מדובר בפריסה חסרת תקדים של כוחות ברחבי העיר. לשם השוואה, בקיץ שעבר עמדו לרשות העירייה שלוש ניידות בלבד על כל העיר.בנוסף לכך, יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם משטרת נתניה, שמקצה ניידות רבות משלה, שנאבקות ופועלות כנגד הטרקטורונים, התפרצויות לבתים וגנבות מכוניות".

חוף נקי

חבר המועצה יוסי דורון
חבר המועצה יוסי דורון

במהלך סוף השבוע האחרון חלה ירידה של כ-50% בכמות הפסולת שהמבקרים בחופי הים משליכים לחולות – זאת בעקבות אימוץ שורה של החלטות. לנתניה און ליין – ksn מסר חבר המועצה ומחזיק תיק החופים, יוסי דורון, כי כמות פחי האשפה הפזורים בחופים הוכפלה פי 2 ועומדת כעת על 500 פחים. כמו כן, מערך הניקיון העירוני בחופים חוזק באופן משמעותי לתקופת הקיץ ועומד כעת על כ-20 אנשי ניקיון – במקום 12 לפני כשנתיים. גם כוחות השיטור והפיקוח, בעיקר בסופי שבוע, שולשו. "בכל שבוע נאספים כ-17 טון פסולת מחופי הים. הכפלת כמות הפחים הפזורה, השילוט והאכיפה עשו את שלהם, ומרבית הציבור משליך את הפסולת לפחים. החוף הוא של כולנו, ועם כל אחד ואחת מאיתנו ישמור על החוף, ההנאה תהיה של כולם".

נוער מבלה

אחת הבעיות המרכזיות בכל חופשות הקיץ האחרונות הן המחסור במקומות בילוי לבני נוער בשל סירובם של עסקים רבים בתחום חיי הלילה לתת מענה לבני נוער. בעיה קיימת נוספת נובעת מהמחסור בפעילויות עירוניות בסופי שבוע, בניגוד לדוגמא לעיר הרצליה המפעילה בלילות שישי מועדון נוער פעיל עם מופעים והופעות. בניסיון לתת מענה חלקי הודיעה מועצת התלמידים והנוער העירונית, כי הגיעה לסיכום עם עיריית נתניה על הסדרת מקומות ושעות בילוי ליליות בגני שעשועים ופארקים. בפארק שלולית החורף, גן הציפור, ספורטק קריית השרון, ספורטק עיר ימים, כיכר העצמאות וטיילת איילנד תתאפשר פעילות בני נוער בין השעות 20:00 ועד השעה 03:00 לפנות בוקר. במקום, כך נמסר, יוצבו נציגי הפיקוח לצורך שמירת הסדר, מתן ביטחון לנערים וטיפול מידי בכל מקרה שיידרש. גם בעניין זה מדובר בשינוי מדיניות עירונית, שאסרה התקהלות בשעות הלילה המאוחרות בשל בעיות רעש. באשר לפתיחת וקיום מועדוני נוער עירוניים בלילות שישי, הנושא עדיין בחיתוליו – בעיקר בשל סיבות פוליטיות – ולמרות שמועצת העיר קיבלה החלטה עקרונית שניתן לבצע זאת.

2 תגובות

  1. אין ספק שנוכחות ערה של פיקוח מונע בעיות, אבל בזמן שאין לנוער לאן ללכת ,או מקומות בילוי מוכרזים, זה מהווה בעיה כשלעצמה ואת זה צריך לפתור לא מתי שכבר החופש החל ואין להם לאן ללכת .

  2. בסיור שביצעתי במספר שכונות בלילות, מסתבר שהשיטה החדשה עובדת לא רע. מצד אחד "מקל" עם אכיפה ונוכחות יפה של כוחות בשטח, מנגד "גזר" – שישה גנים ציבוריים להתכנסות בני נוער עד השעות הקטנות של הלילה ופעילויות חברתיות וקהילתיות נוספות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן