גאווה מקומית – סגן ת' מתל מונד סיימה בהצלחה קורס טיס

סגן ת' בוגרת קורס טיס 183, בת הישוב תל מונד הפכה השבוע לנווטת קרב ובכך הגשימה חלום ילדות להיות טייסת; את קורס הטיס סיימו בהצלחה ארבע בנות ו-35 בנים

0
1530
סגן ת' מתל מונד- נווטת קרב. צילום דובר צה"ל

ביום רביעי השבוע, התקיים טקס סיום קורס טיס מספר 183 בבסיס חיל-האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרים.

בין המסיימים, סגן ת', גאווה למועצה מקומית תל מונד. סגן ת׳, בת 23, תושבת מועצה מקומית תל מונד ולה שלושה אחים, סיימה כנווטת קרב.

סגן ת' הרחיבה בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה וערבית. בילדותה התאמנה בהתעמלות קרקע, רקדה בלט קלאסי ומודרני והתנדבה בתנועת הנוער "הצופים". לפני גיוסה לקורס עשתה שנת שירות דרך הצופים, שם התנדבה עם אנשים מבוגרים עם מוגבלות שכלית.

סגן ת׳ סיפרה: "מאז שהייתי קטנה חלמתי להיות טייסת. התחלתי מיונים לשנת שירות למרות שהייתי מיועדת למודיעין. עברתי והחלטתי ללכת על זה".

סגן ת' הבינה שהיא נמצאת במקום הנכון במהלך הקורס. "הגעתי לנקודה האחרונה בניווט וראיתי שאין שם אף אחד. ישר הבנתי שהגעתי ראשונה, זה היה רגע גדול בשבילי".

את קורס הטיס סיימו 39 חניכים. מתוכם 35 גברים וארבע נשים. הבוגרים והבוגרות סיימו את קורס הטיס בתום הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. הם יצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.

מדובר צה"ל מסרו, כי המסדר הנוכחי נערך בסימן הוקרת מערך התובלה. זאת בדגש על מערך מטוסי הקרנף – מערך בעל מורשת עשירה ומפוארת, המוביל משימות מבצעיות, לאומיות והומניטריות. מערך שלקח חלק במבצעים מיוחדים כמו "מבצע שלמה" ו"מבצע יונתן".

מסדר זה הינו המסדר האחרון בראשות מפקד חיל-האוויר הנוכחי, אלוף עמיקם נורקין, שסיים את קורס טיס 113. האלוף נורקין סיים כחניך מצטיין וקיבל את כנפי הטיסה שלו מראש הממשלה דאז יצחק שמיר ז״ל.

טקס הענקת כנפי הטיסה התקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן