בנופי – כשבננה וטופי משתלבים לפאי

0
1513
כשבננה, טופי וקצפת נפגשים - בנופי. צילום fotolia

רגע לפני שגנרל חורף מבצע את שירת הברבור האחרונה שלו ומפנה את המקום לאביב, זה הזמן לשלב בננה וקרמל (טופי). שילוב מקסים בעיני, הנע  בין הנימוחות של הבננה לבין הקרמיות של הקרמל.

בנופי הוא קינוח שהגיע מהמטבח האנגלי. אם נהיה מדויקים יותר (בכל זאת, בננה לא ממש גדלה לה באנגליה), מדובר בקינוח שהתפתח לו בתקופה הקולוניאלית שהודו היוותה חלק בלתי נפרד מהממלכה הבריטית. מקור השם הוא אכן בשילוב המילים בננה וטופי (קרמל). העוגה עצמה קלה מאוד להכנה, ללא אפיה,והיא מורכבת מבסיס קרמבל ביסקוויטים. מעליו שכבת קרמל טופי ומעליו בננות, קצפת ויש המוסיפים גם קרם שוקולד. ותיקי העיר נתניה ידעו לספר לי, שבימי המנדט נהגו חיילים בריטים להזמין את העוגה הזו בשעות אחר הצהריים, כשישבו בבתי הקפה בעיר.

בנופי 

מיועד לתבנית 20 ס"מ

מרכיבים לבסיס:
100 גרם חמאה (חבילה קטנה) מומסת
250 גרם פתי בר (אפשרי גם פתי בר בטעם שוקולד) טחון דק מאוד במעבד מזון
50 גרם אבקת סוכר

מרכיבים לקרמל:

100 גרם חמאה
קופסא של חלב מרוכז (משקל קופסא כזאת אמור להיות 397 גרם)
100 גרם סוכר חום

מרכיבים לשכבה שנייה:
מיכל שמנת מתוקה 38% שהוקצפה לקצף רך
4 בננות קטנות (לא בשלות מדי)
שוקולד מריר מגורד לקישוט בסוף

תהליך הכנה:

למתכון זה שלושה שלבים בסף הכל.

בשלב ראשון נכין את הבסיס שלנו, שיהיה מורכב מפתי בר שטחנו מראש לרמת מרקם של אבקה גסה. את כל המסה של הפירורים נעביר לקערה גדולה. אל הקערה נכניס את החמאה המומסת. נאחד ביניהם ונקבל מרקם שיזכיר חול רטוב. זה המרקם!

החמאה מתפקדת כחומר הקושר את הפירורים. במהלך הקירור, החמאה תתקשה ובעצם תעזור לנו לקבל בסיס איכותי, קרנצ'י ויציב. נעביר את כל המסה של הפירורים אל תבנית אפייה משומנת. נרפד עם כף ונלחץ כדי לקבל שכבה דחוסה ככל שניתן. נכניס למקפיא לעשר דקות או למקרר לחצי שעה.

נעבור לשלב השני. הכנת הקרמל. לצורך זה נשלב את הסוכר והחמאה בקלחת ונביא להמסה של החמאה והטמעה של הסוכר במסה,זאת נעשה על אש נמוכה.

כאשר הסוכר נטמע לגמרי בחמאה, נוסיף את כל המיכל של החלב המרוכז. בשלב זה נעלה את רמת האש ללהבה בינונית. חשוב מאוד בשלב זה לערבב ללא הפסקה עם כף עץ – עד קבלת מרקם זהוב משגע של קרמל.

נוציא את תבנית האפייה. השכבה הראשונה כבר הספיקה לעבור התמצקות והיא מוכנה לקבל עליה את הקרמל. ניצוק מעל שכבת הבסיס את מסת הטופי שלנו ונכניס לקירור במשך חצי שעה לפחות.

בשלב השלישי של המתכון נוציא את העוגה מתבנית האפייה ונניח על מגש או צלחת אפייה. נפרוס את הבננות לעיגולים בעובי הרצוי ונסדר מעל שכבת הקרמל. מעל הבננות נרפד בשכבת הגונה של קצפת רכה ומפנקת. מעל יש הנוהגים לפזר מעט פירורי שוקולד. בתיאבון.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, בנתניה און ליין, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן