בנבנישתי: מאמין ומעריך שננצח את רעננה

0
169
סהר בנבנישתי - מכבי נתניה
סהר בנבנישתי, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

עשרה מחזורים לפני סיום העונה, ובמכבי נתניה, לפחות בקרב השחקנים שהגיעו לקבוצה בחלון העברות ואצל המאמן מנחם קורצקי, מתעקשים שעדיין קיים סיכוי, גם אם הוא קלוש, להצליח ולהשאיר את נתניה בליגת העל.

הקשר סהר בנבנישתי לא מצא את מקומו השנה בהרכב של חיים סילבס. את יכולתו המצוינת בשנתיים שקדמו, בדיוק כמו שעשה בהפועל רעננה, הוא קיווה להביא לנתניה. הבאתו של בנבנישתי לנתניה, כשחקן החיזוק הראשון שהגיע בחלון העברות בינואר, לוותה במספר הרמות גבה. באותה תקופה הובאו שחקנים על ימין ועל שמאל ושחררו באותו קצב שחקנים. לאיש לא היה ברור מה צפוי ומהן התכניות, שבנה ראובן עטר ואותם משלים בסופו של בלגאן מנחם קורצקי.

יכולתו המצוינת של בנבנישתי במשחק מול מכבי תל אביב בראשון האחרון, הובילה לכיבוש שער מראשו. למרות זאת, שורה של טעויות במערך ההגנה ושל שוער נתניה הובילה להפסד צפוי 3:1.

מכבי נתניה, לפחות בחלק הראשון של המחצית השנייה, שיחקה בצורה מסודרת ומאורגנת. בסופו של דבר נתניה הפסידה. האם הרמתם ידיים?
"להפסיד זה לא כיף. שיחקנו טוב, נתנו פייט למכבי והיינו שם כל המשחק. לפעמים, זה לא מספיק. אנחנו לא רוצים מחמאות, אלא נקודות. הראש כבר עמוק במשחק הבא. נכון, שהמצב הקיים בליגה והמיקום של מכבי נתניה מחזקים את התחושות של כל הפרשנים שנתניה כבר סיימה את מקומה בליגת העל, אבל אנחנו, כשחקנים, נשחק עד טיפת הדם האחרונה. רבים משתמשים במשפטים כמו לשחק בשביל הקריירה, בשביל הכבוד ובשביל הסמל. אני באמת מאמין בזה".

שיחקתם במומנטום מצוין עד לשגיאה של השוער ברק לוי. עד כמה הפניתם כלפיו את האצבע המאשימה בחדר ההלבשה?
"זה לא מתפקידי להעביר ביקורת על אף אחד משחקני הקבוצה .ברק לוי הביא נקודות השנה למכבי נתניה והציל את השער הרבה יותר מפעם אחת. לפעמים יש משחק עם חוסר מזל, וזה יכול לקרות לכל שחקן. אנחנו ננצח כקבוצה ונפסיד כקבוצה".

אחרי חודשים ארוכים של בצורת נשבר הנאחס. האם נצטרך לחכות עוד הרבה חודשים עד לשער הבא?
"תראה ,אני לא אחד שמאמין במנחוס או כל דבר אחר – אבל מאז שהגעתי לקבוצה, כל הקטע של כיבוש שערים התבטא, באמת, בחוסר מזל ואם אין-ספור מצבים. אני כן מאמין, שהשער שלי ניפץ את המחסום הפסיכולוגי שלטעמי היה קיים. בשלושת המשחקים האחרונים אנחנו בהחלט לא נראים כקבוצה במקום האחרון. חובה להרים את הראש ולהילחם עד הסוף".

מהי לטעמך הסיבה המרכזית שמכבי נתניה על שלל הרכביה וחילופיה לא הצליחה להבקיע?
"היו משחקים חשובים והיינו צריכים להביא נקודות. תראה, אני נמצא פה רק מספר שבועות, אבל ככל הנראה, מרוב ניסיונות לעשות שינויים ולמנוע את ההידרדרות, נוצר מעין הליך שהוביל לחוסר סדר במרכאות. זה לא הגיע ממקום רע, אלא מהניסיון להציל את העונה בכל מחיר. המצב היום פשוט: זהו הסגל הקיים, זה המאמן הקיים ועל כולנו ליישר קו ולהתחבר כמה שיותר מהר, להביא את עצמנו למשחק בכל הכוח ובכל העוצמה. אין לנו לא זמן ולא הזדמנות לפספס. כל עוד יש סיכוי, אפילו קטן ואפילו תיאורטי, אנחנו נעשה את הכל. שוב, אני לא מקבל גישה תבוסתנית ולא מוכן להרים ידיים. מי שמרים, שיחליף מקצוע".

בשבת מכבי נתניה תפגוש את רעננה. האם אתה תעשה הכל כדי לקלקל להם את חלום הפלייאוף העליון?
"הפועל רעננה, בה שיחקתי כשנתיים, היא קבוצה שאני מאוד אוהב. ברור, שבתור שחקן שלא הצליח להשתלב בקבוצה בתחילת העונה, ארצה להוכיח את עצמי ולהראות מה אני שווה. בהיבט הקבוצתי ניצחון בשבת הקרובה הוא הדבר החשוב ביותר למכבי נתניה. כדורגל הוא משחק קבוצתי וחשוב לי, כמו גם לכל חבריי לקבוצה, להוכיח ביחד שאין קבוצה ראויה יותר מאשר מכבי נתניה. אני באמת מאמין, שהשחקנים שהגיעו בחלון העברות בינואר יכולים ורוצים לעזור ולסייע כמה שיותר. נכון, לא מדובר בשמות הכי נוצצים, אבל כל אחד ואחד הוכיח עצמו בקבוצה בה הוא שיחק, וביחד ובניצוחו של קורצקי נוכיח כולנו שניצחונות ושערים הם חלק בלתי נפרד מהקבוצה".

בסוף העונה תחזור לרעננה. האם קיים סיכוי שתישאר בנתניה כדי להחזירה לליגת העל – במידה ותרד?
"השאלה לא הוגנת. עד סיום העונה הכל יכול להשתנות. אי-אפשר לדעת מה יקרה. דבר אחד בטוח: אני וחבריי נשחק וניתן את כל מה שאנחנו יכולים לתת עד לשריקת השופט במשחק האחרון שינעל את ליגת העל. רק אז תשאל אותי את השאלה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן