פיירברג: לבחון אפשרות לחייב צוותי החינוך להיבדק טרום כניסתם למסגרות

את הדברים אמרה ראש עיריית נתניה במהלך ביקורו של פרופסור גמזו בנתניה; הערכה היא, כי ללא הסכמה מרצון לא ניתן יהיה לחייב בדיקת מורים וגננות על בסיס קבוע

2
591
פרופסור רוני גמזו בביקור בנתניה
פרופסור רוני גמזו בביקורו בנתניה. צילום עיריית נתניה

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, אירחה ביום שלישי לביקור מקצועי את פרופסור רוני גמזו, מנהל ״מגן ישראל ״ היוצא ופרופ' נחמן אש הפרויקטור הנכנס.

בפגישה הציגו פיירברג-איכר ומנכ"ל העירייה, יורם כהן, את הפעילות העירונית לצמצום התחלואה בעיר, לרבות הקמת משל'ט – מרכז שליטה לקורונה, אכיפה משמעותית, הסברה מקיפה, הקמת מערך תשאול ועוד.

פיירברג-איכר מסרה למערכת נתניה און ליין, כי "נתניה התגייסה לצמצום תחלואת הקורונה וקטיעת שרשרת ההדבקה והציבה את הנושא בראש סדרי העדיפויות".

עוד הוסיפה, על רקע דיווחים מהעיר ומרשויות נוספות, כי "אני סבורה כי יש לבחון אפשרות לחייב את צוותי החינוך להיבדק טרום כניסתן למסגרות לימוד".

פרופסור גמזו ציין בדבריו, כי "יש להגדיל את מספר הבדיקות בעיר ולעמוד ביעד שנקבע על מנת להוריד רמת תחלואה".

עוד הדגיש, כי "רק אתם, כרשות מקומית, יכולים לדרבן את התושבים ללכת להיבדק ולדגום גם את כל המשפחה על מנת לחזור ולהיות עיר ירוקה".

פרופסור גמזו הוסיף, כי "אשמח להיענות לבקשתה של ראש העיר, לבדוק את האפשרות שעובדי ההוראה ייבדקו טרם הכניסה למסגרות הלימוד – כולל אחת למספר שבועות לשמירה על בטיחותם ובטיחות התלמידים".

במהלך השבועיים הראשונים של השחרור מהסגר לגני הילדים והחינוך המיוחד, הוצאו לבידוד ארבעה גני ילדים.

על-פי הערכות שונות, סיכויי הצלחת חיוב צוותי הוראה בביצוע בדיקת קורונה על בסיס קבוע, תלויה במספר גורמים – בהם – נציגי הגננות והמורים, משרד החינוך ומשרד הבריאות.

מדוע עד כה נושא מרכזי זה נותר בגדר המלצה מצד משרד הבריאות ורק מלפני שבועיים, לא ברור.

2 תגובות

  1. #מרים_פיירברג מלכה אמיתית! חבל שאת מדינת ישראל לא מנהלות נשים!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן