ביאלי, מאפה מושלם כמנה ראשונה או כתוספת לצד מנה בשרית

ביאלי הוא לא עוד מאפה, אלא חוויה של טעמים המשלבת מאפה המזכיר בייגל, בצל מטוגן ופרג. קבלו את הגרסא של סער אהרוני

2
7475
ביאלי הוא לא עוד מאפה, אלא חוויה של טעמים המשלבת מאפה המזכיר בייגל, בצל מטוגן ופרג. קבלו את הגרסא של סער אהרוני
ביאלי. צילום שאטרסטוק באדיבות סער אהרוני

ביאלי הוא לא עוד מאפה, אלא חוויה של טעמים המשלבת מאפה המזכיר בייגל, בצל מטוגן ופרג. קבלו את הגרסא של סער אהרוני

נתחיל מהסוף. ביאלי הוא מאפה יהודי-פולני, והוא מעין "בן דוד" צ'אבי של הבייגל. ההבדל, שהבצק לא מבושל ובמקום חור יש שקע. את השקע ממלאים בבצל מטוגן וגם פרג. יש כאלה שמוסיפים גם חתיכות כבד עוף. אני, אישית, נוהג לגוון ולהוסיף עשבי תיבול, פטריות, פלפלים קלויים ועוד.

מתכון ביאלי קלאסי – מאפה מושלם כמנה ראשונה או לצד מנה בשרית.

מרכיבים לבצק:
500 גרם קמח
כף סוכר
כפית שמרים יבשים
כוס וחצי מים
חצי כוס שמן זית
מרכיבים למלית:
5 כפות שמן זית
3 בצלים
רבע כפית פלפל
חצי כפית מלח גס
2 כפיות פרג

שדרוג למילוי: פלפל קלוי (אפשר חריף), פטריות, עשבי תיבול

הסוד הוא בהכנת הבצק – המילוי זה כבר עניין של טעם.

שלבי הכנת הבצק:
נשלב בקערת המיקסר את כל חומרי הבצק מלבד שמן הזית ונתחיל לעבוד  עם וו לישה. כאשר כל החומרים מתאחדים, נוסיף את שמן הזית ונמשיך ללוש  כ-7-8 דקות. הבצק דביק מאוד ונוזלי וזה בסדר. נכסה את הבצק ונשים אותו בצד להכפלת נפח. זה אמור לקחת כשעה עד שעה וחצי.

בינתיים, נעבור להכנת המלית. נקלוף את הבצלים ונחצה אותם. נפרוס כל חצי בצל לפרוסות דקות של 2 מילימטר בערך, נחמם מחבת על אש בינונית, נמזוג את שמן הזית ונפזר את הבצל. אין צורך לטגן את הבצל שיקבל צבע, אלא רק שיתרכך טיפה. זה ייקח 3-5 דקות. נסיר את המחבת מהאש ונעביר את הבצל לקערה יחד עם המלח, הפלפל והפרג. נערבב את הכל ונניח בצד להתקרר.

נחמם תנור לחום של 220 מעלות. לאחר שהבצק תפח, נמזוג מעט שמן זית על משטח העבודה ונעביר אליו את הבצק. נתחיל לקרוץ מהבצק כדורים בגודל של כדור פינג-פונג. את הכדורים נצפה בשמן הזית אשר על המשטח. זה ימנע מהם להתייבש ויקל עלינו את העבודה עם בצק כל כך דביק. ניתן לכדורים שיצרנו לנוח כ-10-20 דקות.

לאחר 10-20 דקות נסדר את הכדורים בתבנית מצופה בנייר אפייה. נסדר אותם במרווחים גדולים כי אנו אמורים עוד לשטח אותם ובהמשך הם גם יתפחו בתנור. נשטח בעזרת האצבעות כל כדור במרכזו בלבד. נשמור על שוליים גבוהים, ניקח ממלית הבצל שהתקררה בינתיים ונשים במרכזו של כל כדור בצק. אין צורך להעמיס יותר מדי בצל.

ניתן לכדורי הבצק לתפוח עוד עשר דקות לפני ההכנסה לתנור. נכניס את המאפים לתנור החם. נבדוק שהמאפים מוכנים לאחר 10-15 דקות. זה יכול לקחת גם יותר. נוציא את המאפים כאשר הם מקבלים שוליים עם צבע יפה ומרכז לבן יחסית עם קצוות שרופים של בצק.

מתכונים שתושבי נתניה ממש אוהבים: 

העיר נתניה אופה (מקום 5): עוגת יוגורט לימון ביתית

מתכון כדורי סמבוסק גבינה אפויים

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן