אפרים בולמש קובע: לוותיקי נתניה מגיע יחס מכבד

המועמד לראשות העיר, אפרים בולמש, העומד בראש סיעת "נתניה חופשית וליברלית", הציג רשמית תכנית המציבה את הוותיקים והגמלאים במרכז. עיקרי התוכנית: מיגור הבדידות, קידום תכנית פרנסה משלימה ושורה של הטבות שתאפשר קיום בכבוד. 

0
1691
המועמד לראשות העיר, אפרים בולמש, העומד בראש סיעת
"לוותיקי נתניה מגיע הרבה יותר". אפרים בולמש

המועמד לראשות העיר, אפרים בולמש, הציג רשמית תכנית המציבה את הוותיקים והגמלאים במרכז. עיקרי התוכנית: מיגור הבדידות, קידום תכנית פרנסה משלימה ושורה של הטבות שתאפשר קיום בכבוד. 

על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחד מכל שלושה מתושבי נתניה מוגדר כוותיק. אחוז גבוה מהם מתמודד עם יוקר המחיה.

על-פי אפרים בולמש, העומד בראש סיעת "נתניה חופשית וליברלית, יש להעביר רפורמה שלמה. "נתניה בראשותי תעניק יחס מכבד לתושבים הוותיקים, כך שיוכלו להתבגר בכבוד – כחלק פעיל ובלתי נפרד מהקהילה".

אין זה סוד, שרבים מוותיקי העיר מתקשים "לגמור" את החודש. זו בעיה ארצית. איך אתה, אפרים בולמש, תפתור זאת כראש עיר?

"לצד הרחבת פעילות מרכז ההכנה לפרישה, שרבים מהתושבים הוותיקים כלל לא מכירים, אקדם תוכנית פרנסה משלימה, שתאפשר לגמלאים ולוותיקים שחייבים השלמת הכנסה כדי לשרוד. כאלה יש אלפים מגיע להם קיום בכבוד. מעבר לכך, רבים רוצים להמשיך ולהרגיש חיוניים וכוחם במותנם. הבדידות היא הקושי הרב ביותר של בני 67 ומעלה, נשים וגברים".

אחת הנקודות המרכזיות היא תחושת הבדידות אותה חווים קשישים רבים. בנתניה פועלים בהצלחה מועדונים לקשישים. מה אתה תעשה אחרת?

"הפעילות בנתניה של המרכזים לקשישים היא בהחלט מרשימה. אבל, אני מדבר על מעבר. עשרות אלפי גמלאים וותיקים, רוצים להרגיש חלק מהקהילה – ולא רק במרכז ייעודי לגיל מסוים. סיעת נתניה חופשית וליברלית, תרחיב את המסגרות ההתנדבותיות בדגש על הקשר הבין דורי ושילוב ותיקי העיר בתהליכי קבלת ההחלטות".

"חשוב לי לקדם סבסוד אמיתי לפעילויות תרבות ייעודיות, כמו גם חניה חינם לבני ובנות 62 ומעלה. אם ברמת גן זה אפשרי, כך יהיה גם בנתניה. אני אציב בפארקים מתקני כושר ייעודיים מותאמי גיל. כמו כן אקים יחידה ייעודית במוקד העירוני, שתיתן תיעדוף לטיפול בתלונות הקהל המבוגר. אפרופו קשר בין דורי, אפעל לאפשר כניסה חינם לסבתות ולסבים הלוקחים את נכדיהם להצגות ילדים במבני העירייה. יחס מכבד הוא, קודם כל, בפרטים הקטנים".