אלימות, רימוני גז, שוטרים ואזרחים פצועים

כך הפך מתחם אצטדיון נתניה, בו אירחו היהלומים את מכבי חיפה למשחק, לזירת קרב. חילופי האשמות בין המשטרה לאוהדי חיפה

0
406
צילום מתוך סרטון שהפיצה משטרת נתניה בו רואים את המהומות מחוץ למתחם אצטדיון נתניה
צילום באדיבות משטרת ישראל

כך הפך מתחם אצטדיון נתניה, בו אירחו היהלומים את מכבי חיפה למשחק, לזירת קרב. חילופי האשמות בין המשטרה לאוהדי חיפה.

זירת קרב וחילופי האשמות בין אוהדי מכבי חיפה לשוטרי תחנת נתניה. כך ניתן להגדיר את העימות בין עשרות שוטרים ואוהדי הירוקים. בעוד אוהדים שנפצעו טוענים כי השוטרים הפעילו כוח בלתי סביר, טוענים במשטרה כי 11 שוטרים נפצעו, זאת בנוסף לסוסים, בניסיון להרגיע את השטח.

המקרה החמור ארע במהלך משחק ליגת העל בין מכבי נתניה למכבי חיפה. משחק בו נתניה הפסידה בתוצאה 2:0. בתחילת המשחק נכנסו שוטרים ליציע אוהדי חיפה, לאחר שלטענתם אוהדים התפרעו. בסרטונים וצילומים שהפיצה המשטרה רואים כיצד אחד מאוהדי חיפה מכה, לכאורה, שוטר. תוך שניות הפך המקום למעין זירת קרב ראשונית. קול נפץ עז הרעיד את האצטדיון לאחר שרימון הלם הושלך. לטענת אוהדי חיפה את הרימון השליך אחד השוטרים.

חלק מאוהדי חיפה עזבו את המקום במחאה. לדברי המשטרה, אוהדים רבים המשיכו להתפרע מחוץ לאצטדיון. פרשים על סוסים רכבו לעבר האוהדים, שחלקם השליכו חפצים. בניסון להשתלט אף השליכו רימוני הלם וגז מדמיע. עם הרגעת הרוחות נפצעו 13 פצועים באורח קל – שלושה מהם נזקקו לפינוי לבית חולים.

במשטרה טוענים, כי 11 שוטרים ושלושה סוסים נפצעו כתוצאה מאלימות קשה שהופנתה כלפיהם

במשטרה טוענים, כי המהומה באצטדיון פרצה בעקבות סירובם של מספר אוהדי חיפה לרדת ממעקה היציע העליון. "בכך, סיכנו את חייהם לשהם ושל היושבים ביציע התחתון". בהתפרעויות מחוץ למגרש על-פי משטרת ישראל נפצעו 11 שוטרים "כתוצאה מאלימות קשה שהופעלה כלפיהם ומעשרות כיסאות שהושלכו לעברם". בנוסף, כך אומרים במשטרה, שלושה סוסים נפצעו מחתכים וקיים חשש לשבר ברגליהם.

המשטרה עצרה ארבעה אוהדי חיפה בחשד לכאורה לתקיפת שוטרים. בתום החקירה שיחררה המשטרה שניים בתנאים מגבילים (חמישה ימי מעצר בית וכן 60 ימי הרחקה ממשחקי כדורגל של מכבי חיפה). שני חשודים נוספים יובאו להארכת מעצר היום (שלישי).

בהודעה לתקשורת של מכבי חיפה נמסר, כי "במהלך המחצית הראשונה נכנסו כוחות משטרה ללא סיבה ובאמתלה כי ביציע יש אבוקה. דבר, שאינו נכון. גם שלא נמצא דבר החלו באלימות קשה. אלימות הכוללת מכות, גז מדמיע ושאר אמצעים לא נחוצים – תוך הפעלת כח לא ראויה והגיונית. בעקבות האלימות נטשו חלק מאוהדי הקבוצה את היציעים. מצער מאד שמשטרת ישראל מתנהגת בצורה המבריחה אוהדים ממגרשי הכדורגל".