אושרה להפקדה התב"ע לפרויקט פינוי בינוי כצנלסון בנתניה

על מנת שתוכנית פינוי בינוי רחוב כצנלסון בשכונת קריית נורדאו תצא לדרך, אישרה להפקדה ועדת המשנה לתכנון ובנייה את שינוי התב"ע.

0
473
בתמונה: פרויקט כצנלסון בשכונת קריית נורדאו - נתניה. מילבאואר אדריכלים. הדמיה - סטודיו קסם הדמיות
פרויקט כצנלסון - קריית נורדאו - נתניה. תכנון: מילבאואר אדריכלים. הדמיה: סטודיו קסם הדמיות

ועדת משנה לתכנון ובניה נתניה אישרה להפקדה תב"ע (תוכנית בניין עיר) ברחוב כצנלסון בנתניה. התב"ע, בפרויקט פינוי בינוי ברחוב כצנלסון בקרית נורדאו, תאפשר ליישם את תוכנית פינוי בינוי המתוכננת במקום.

בפרויקט, המשתרע על שטח של שישה דונם, מתכננים היזמים להרוס שישה בנייני מגורים. במקום הבניינים הישנים בהם 96 יח"ד, יבנו שני מגדלים בהם 384 יח"ד. זאת לצד שטחי מסחר ומבני ציבור.

על-פי עיריית נתניה זהו הפרויקט החמישי בתחום התחדשות עירונית בשכונת קריית נורדאו. הפרויקט הראשון בסבב זה כלל הריסת בניינים ברחובות זמלן שניאור, קרן היסוד וכן ש"י עגנון. במסגרת זו נהרסו 208 דירות. במקומם נבנים 872 דירות בבניינים של 10 קומות. זאת, לצד מגדלים של 25 קומות.

בשנת 2022, אישרו גופי התכנון הארציים את תוכנית המתאר להתחדשות עירונית בשכונת קריית נורדאו. על התוכנית עמלו יחד הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית נתניה. על-פי התוכנית, נקבעו 20 מתחמי התערבות להתחדשות עירונית.

שכונת קריית נורדאו, מהשכונות הוותיקות בנתניה, הוקמה בסוף שנות החמישים. השכונה נועדה לסייע בקליטת עלייה. היא התאפיינה במשך עשרות שנים, כמעט על בסיס עשורים, בעולים נשקלטו בה לפי ארצות מוצא. במשך עשרות שנים העניקה קריית נורדאו את כלל השירותים לשכנה רמת פולג. עם התפתחות רמת פולג והוספת בנייני מגורים (פולג החדשה), ובהמשך הקמת עיר ימים, הפרידה העירייה את השירותים – בדגשד על שירותי חינוך. כיום, בשכונת קריית נורדאו מתגוררים כ-20,000 תושבים. היא מוקפת בשתי שכונות חדשות: אגמים ועיר ימים שהיא ההמשך של פולג. התכנית העירונית החדשה, שכאמור אושרה, תחבר את קריית נורדאו לכל השכונות באמצעות מסלולי הליכה ואופניים ועוד.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן