אופטימיות זהירה

0
92
עמית בן שושן, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

למרות ההפסד למכבי חיפה, שפגם בסיכויים להשתחל לפלייאוף העליון, עמית בן שושן אופטימי לגבי העונה. מאז הגעתו של המאמן רוני לוי לקבוצה, השינוי ביכולתם המקצועית של השחקנים בולטת במיוחד – חרף הבעיות הכלכליות. מקבוצה שהייתה מועמדת ודאית לירידה, הגיעה נתניה למרחק מספר קטן של נקודות מהשתחלות לפליאוף העליון.

 הפרשנים די חלוקים בדעותיהם: אלה המאמינים שהפספוס הגדול של נתניה הוא אי-ההצלחה להשתחל לפלייאוף העליון, ומנגד אלה שעדיין מאמינים כי ביסוסה של נתניה בליגת העל, לאור המצב הכלכלי הבעייתי, הוא ההישג הגדול מכולם.

עמית בן שושן שהגיע השנה למכבי נתניה ועבר דבר מאוד דומה בבית"ר ירושלים, חושב שכל עוד הקבוצה תישאר בליגה ותצליח לשרוד את הבעיות הכלכליות של העונה, ייחשב הדבר להישג אמיתי.

 כמה אתם מאוכזבים מההפסד למכבי חיפה, אחרי שכבר הובלתם למשחק?

"כעקרון, כולם חשבו ואמרו שזה משחק מאוד קשה בסמי עופר, עם 25000 אוהדים ירוקים. ברור שהתאכזבנו, בעיקר מכיוון שיכולנו להוציא לפחות נקודה, אבל המומנטום השתנה לגמרי וחטפנו את השני. יכולנו לעשות יותר כדי לעצור, לפחות, גול אחד של חיפה. אנחנו כבר עם הראש במשחק הבא, מול הפועל עכו אצלנו, בבית, באצטדיון נתניה".

 המחצית הראשונה התאפיינה ביכולת מצוינת, מדוע אבד המומנטום במחצית השנייה?

"זה נכון שהמחצית הראשונה הייתה מצוינת וזה נמשך עוד כעשר דקות גם במחצית השנייה שיכולנו לעלות ליתרון של שני שערים, אבל כמו שציינתי  מקודם, החיפאים השוו, המומנטום השתנה ויחד עם הדחיפה של הקהל שלהם, ספגנו את השני. לצערי, אחרי השער השני לא הצלחנו לחזור לעצמנו".

 היה שלב בו אופציית ההשתחלות לפלייאוף העליון הייתה במרחק יריקה. עד כמה זה מאכזב?

"זה נכון שהיה שלב כזה. אם היינו מנצחים את חיפה או אם היינו מנצחים רעננה, אבל בואו לא נהיה חזירים. המטרה השנה מבחינת הקבוצה זה להישאר בליגה. בכך, אנחנו מתרכזים עדיין".

 האם נתניה תצליח להתמודד בפלייאוף התחתון ולחזק את מעמדה?

"עד לפני כחודש וחצי היינו, לפי כל הפרשנים, מועמדים לרדת ליגה. הראינו אופי, עשינו שינוי דרמטי ביכולת, וכרגע אנחנו די מרוצים. אין סיבה שלא נמשיך כך באותה יכולת – גם בפליאוף התחתון. אני מאמין, שאם היינו משחקים ככה מתחילת העונה, אז סיכוי גבוה שהיינו בפליאוף העליון".

 הבעיות הכלכליות, ככל הנראה, רק ילכו ויחמירו. עד כמה זה ישפיע עליכם במשחקי ההכרעה?

"קודם כל, עד עכשיו די הצלחנו לעשות את ההפרדה – כמעט באופן מוחלט. על זה מגיע שאפו לכל המערכת של מכבי נתניה. ברור שזה דבר שמשפיע על כל שחקן או עובד במועדון, אבל אנחנו רואים את המלחמה שעושים בהנהלה כדי לפתור את הדברים. אנחנו סומכים עליהם שהדברים יסתדרו בסופו של דבר. לגבינו, השחקנים, היכולת המקצועית שלנו גם בעונה עם בעיות כלכליות, תשליך על כל שחקן ושחקן בהמשך הקריירה המקצועית שלו. עובדה זו, לטעמי, היא אחד הגורמים המשמעותיים לכך שכולם נותנים יותר".

 בשבת תפגוש נתניה את עכו למשחק על שש נקודות. מהי החשיבות שאתם מייחסים למשחק זה?

"כל אחד מהשחקנים, כמו גם הצוות המקצועי וההנהלה, מבין היטב את חשיבות המשחק מול הפועל עכו. מדובר, כמובן, במשחק על שש נקודות. אנחנו נגיע בדריכות ובשיא המוכנות למשחק תחתית. אני די בטוח, שיחד עם הקהל שלנו, שיגיע בהמוניו לדחוף אותנו, נעשה הכל לנצח את המשחק. קל זה בטוח לא יהיה, אבל המציאות מוכיחה שאנחנו מגיעים למשחקים רעבים לניצחון ורעבים להצלחה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן