אולפנית בר אילן בנתניה הכי ערכית

0
704
תלמידות אולפנית בר אילן. צילום עיריית נתניה

משרד החינוך בדק ומצא: אולפנית בר אילן נתניה, אחת מספינות הדגל של החינוך בנתניה, דורגה במקום הראשון בארץ בתחום המצויינות הערכית.

לדברי הרב יוסף שנה, ראש אולפנית בר אילן, החינוך לחסד מתקיים באולפנית לאורך כל שנות הלימוד, כמהלך שש שנתי, כאשר ישנו תהליך חינוכי ספיראלי של התנדבות וחסד למען הפרט והכלל, החל מכיתה ז' וכלה במחוייבות של מאה אחוז מהבוגרות להגיע לשירות לאומי משמעותי.

הרב שנה הדגיש, כי העבודה על המעורבות החברתית באולפנית מושתתת על שני יסודות מנחים – היסוד הראשון הוא שהמעורבות היא בראש ובראשונה התנדבות: "עד כמה שזה נשמע פשוט, כשצריך למצוא מאות מקומות השמה כחלק מהמחוייבות האישית לבגרות, זה עלול להשכיח כי המטרה המרכזית היא בראש ובראשונה התנדבות למען הקהילה והחברה. הניסיון שלנו הוא למצוא ו״לייצר״ מקומות התנדבות משמעותיים לתלמידות, וכשזה אמיתי ודורש בלי פשרות, זה גם בסופו של דבר מספק ואפילו סוחף".

עוד לדבריו היסוד המנחה השני הוא שיתוף פעולה והובלה יחד עם התלמידות עצמן. התלמידות באולפנית מתנדבות, מתרימות ומגייסות מתנדבים לעמותות שונות בנתניה ובארץ כולה, אבל בנוסף גם יוזמות פרוייקטים התנדבותיים שנתיים בהובלה מלאה שלהן.

בין היוזמות, פרויקט "הוד והדר", במסגרתו הן מקיימות ביקור שבועי בבתי קשישים בשיתוף עם המחלקה לאזרחים ותיקים של עיריית נתניה, פרויקט אותו הובילה בשנה החולפת התלמידה, ליאורה שאואט, שבעצמה התנדבה עם קשישה במשך השנתיים האחרונות.

בנוסף יזמו התלמידות, מרכז למידה שנותן מענה לתלמידות מכל השכבות בהובלה ויוזמה מלאה של התלמידה מור צדוק. עוד במיזמים: פרוייקט חונכויות, קבוצת ליצנות רפואית של האולפנית, ״מבצע סבתא״ – אימוץ של בתי אבות ועוד ועוד. כל זאת בנוסף למבצעי חסד שכבתיים ופרוייקטים מזדמנים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן