אגרול מצה במילוי בשר טחון וצנוברים

0
404
בשר קצוץ נתניה מבשלת
צילום fotolia

העם היהודי ידוע במתכוניו המורכבים והמגוונים הבאים לידי ביטוי בחגים. אני מאמין, שלפעמים, רק לפעמים, מומלץ ורצוי לגוון עם מתכון קל להכנה, שנראה מצוין (בהתאם למגבלות חג הפסח) ובעיקר טעים. שולחן חג משפחתי, לפחות אצלנו בבית, מגוון ומכיל אין-ספור מאכלים. מסורתיים אותנטיים, לצד מסורתיים עם נגיעות ממטבחים שונים. אז רגע לפני החג, קבלו מתכון שילך מצוין לאורך כל החג וחול המועד פסח.

אגרול מצה במילוי בשר טחון וצנוברים

מצרכים:
3 מצות רטובות בתוך מגבת (מומלץ להשרות כשעה)

חצי בצל סגול חתוך לקוביות קטנות
חצי קילוגרם בשר בקר טחון
קורט מלח
קורט פלפל לבן
קמצוץ אגוז מוסקט
שמן זית לפי הצורך
קמח מצה
2 ביצים טרופות

תוספות לבשר: יש שיוסיפו כמון, אני אישית מעדיף צנוברים קלויים שנשברו מבעוד מועד.

אופן ההכנה
במחבת עם מעט שמן זית נטגן את הבצל. לאחר כדקה נוסיף את הבשר הטחון ונתבל במלח, בפלפל לבן ובאגוז מוסקט. את הבשר נקפיץ עד שצבעו ייהפך לאפרפר. תהליך של שלוש דקות בערך על אש בינונית. את המסה של הבשר נקרר כחצי שעה. לאחר מכן ניקח את המצה (ממליץ להשרות במים כשעה ולהניח על מגבת כדי למנוע קרעים). נניח במרכז המצה את הבשר לאורך ונגלגל כמו טורטיה. כך נעשה עם שאר המצות. לאחר מכן נטבול את המצה המגולגלת בביצים טרופות ונקמח בקמח מצה פשוט (כמו שניצל). במחבת עמוק נחמם כוס שמן לבישול ונטגן את גליליות המצה. אני מציע להגיש את הגליליות בצלחת לבנה גדולה, כשבצידה סלט ירוק וקישוטי טחינה.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן