אישום: הבריחו בשר ומכרו אותו ללא פיקוח תברואתי

0
92
חלק מהבשר שנתפס. צילום יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד עמית לוין, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שבעה נאשמים, בהם תושב האזור, שעסקו בהברחת בשר מחו״ל ומכירתו ברחבי הארץ ובאזור נתניה, באמצעות הצגתו כבשר המיובא לשם שיווק בשטחי הרשות בלבד.

הנאשמים ייבאו בשר מחו״ל לשטחי הרשות, שם אחסנו אותו, עיבדו אותו, והכינו אותו לשיווק בישראל בלא כל פיקוח תברואתי. משטחי הרשות העבירו הנאשמים את הבשר לישראל ומכרו אותו כבשר אשר נשחט ועובד בישראל כדין ובפיקוח וטרינרי.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשמים ייבאו בשר מחו"ל, אשר אסור ביבוא לישראל, באמצעות הגשת בקשות כוזבות – לפיהן הבשר מיועד להפצה בשטחי הרשות בלבד.

לאחר שהבשר הוברח מנמל חיפה, באמצעות ההצהרות הכוזבות, למפעל הפלסטינאי המצוי בא-רם, הבריחו הנאשמים את הבשר לשטחי ישראל תוך שהם דאגו להחליף את הקרטונים והמדבקות שהיו על-גבי הבשר, על מנת להסתיר ולהסוות את מקורו.

כחלק מפעילות זו הוסיפו הנאשמים לאריזות ולמשלוחי הבשר תיעוד וטרינרי כוזב ותעודת משלוח כוזבת המעידים לכאורה על כך שהבשר עובד בישראל, ועבר בדיקה וטרינרית למרות שווטרינר לא בדק את הבשר או את תנאי אחסונו ועיבודו. בישראל מכרו הנאשמים את הבשר ללקוחות ישראלים, תוך הצגת מצג שווא ולפיו מדובר בבשר שיוצר בישראל ועבר פיקוח כנדרש על פי דין.

ממכירת הבשר הפיקו הנאשמים הכנסות בשווי של מעל 20 מיליון שקלים. הנאשמים ביצעו פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הרכוש האסור, את זהות בעלי הזכויות בו, את מקומו, את תנועותיו ואת עשיית הפעולות בו וכך ביצעו עבירות של הלבנת הון.

בין היתר השתמשו הנאשמים ברישום כוזב של בעלות בחברות, בערבוב בין הבשר המוברח לבשר שנקנה באופן חוקי בעסק הנחזה להיות כעסק לגיטימי, ברישום של חשבוניות המלמדות על רכישת בשר מספקים ישראלים ובתיעוד מזויף.

החקירה נוהלה על ידי חקירות מכס ומע"מ ירושלים, יחידת יהלום ומכס חיפה, יחידת הפיצוח של משרד החקלאות וימ"ר ש"י במשטרת ישראל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן