שרי זאנה לא עוצרת באדום

0
140
שרי זאנה, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה

ליו"ר אגודת הסטודנטים במכללת נתניה, שרי זאנה, חשוב להצליח. בשורת החלטות, יש לומר אמיצות, היא הוציאה – בין השאר – את יום הסטודנט מנתניה. וכן, היא אוהבת את העיר.ראיון

זוהי שנת הלימודים האחרונה של יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה, שרי זאנה (26) הלומדת במסלול המשלב משפטים ומנהל עסקים במכללת נתניה. בראיון אישי היא מודה שהיא לא נחה לרגע מאז שנכנסה לתפקיד. ולא, היא לא מלקקת דבש.

מהי התחושה לשמש כיושבת ראש לאחר שנים ארוכות של שליטה גברית בתפקיד?

"מרגיש מצוין" היא מחייכת: "אף פעם לא ראיתי בתפקיד הזה כתפקיד בו ישנן דרישות מגדריות. אני מרגישה טוב במקום אשר אני נמצאת בו, שאני ממלאת את תפקידי על הצד הטוב ביותר בלי כל קשר להיותי אישה, אני גאה בזה".

שרי נכנסה לתפקידה זמן מה לאחר יום הסטודנט אשתקד. יום סטודנט, שהתקיים באצטדיון העירוני נתניה והסתיים בפיאסקו גדול – לאחר שבניגוד להבטחות ראשוניות הודיעה המשטרה, 24 שעות טרום קיום האירוע כי החגיגה תסתיים בשעה 23:00. החלטה זו, כך מתברר, גרמה לגירעון ענק, לזעם רב מצד ספקים ולתחושת אכזבה עמוקה מצד הסטודנטים בכל הקשור להתנהלות עיריית נתניה – שלדבריהם – הובטחה להם האפשרות לחגוג עד השעות הקטנות של הלילה – מה שבפועל נמנע, ברגע האחרון, בשל החלטת המשטרה.

מדוע החליטה אגודת הסטודנטים לא לקיים השנה את יום הסטודנט בתחומי העיר נתניה?

"ההחלטה נפלה לאחר חשיבה מרובה ונבעה ממספר סיבות. יום הסטודנט של שנה שעברה שהופק על-ידי היו"ר הקודם, סיפק שורה ארוכה של לקחים ומסקנות. בראש ובראשונה, שינוי אווירה וקיום אירוע במבנה שהוא מתאים לצרכים של יום הסטודנט שלנו (בשנים עברו התקיים יום הסטודנט בשטחי ענק כדוגמת פארק השלולית ואצטדיון נתניה). מסקנה נוספת כללה קיום אירוע במקום בו קיים אישור לחגוג עד השעות הקטנות של הלילה, זאת כחלק מהחוויה וללא סכנת סגירה מטעמי רעש. בעניין זה עליי לציין לטובה את ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שבעקבות יום הסטודנט שנה שעברה העבירה במועצת העיר חוק עזר עירוני המאפשר לקיים עד שמונה אירועים גדולים בשנה אל תוך הלילה. חוק זה עדיין לא אושר רשמית על-ידי משרד הפנים. השיקול הנוסף הוא שיקול כלכלי. זה לא סוד, שמצבה הכלכלי של האגודה אותה קיבלתי לא היה מזהיר בלשון המעטה. מכאן, שבהתייעצות עם צוות האגודה ויד ימיני שלומי דהן, קיבלנו החלטה לנהוג באחריות כלכלית ולקיים יום סטודנט מרשים, אבל כזה שלא יכביד עוד על קופת האגודה".

האם בעיריית נתניה הבינו את הנסיבות?

"ממש חשוב לי להדגיש, שיום הסטודנט לא יצא מנתניה עקב בעיה כזו או אחרת עם עיריית נתניה. להיפך, בפגישה שהתקיימה במשרדי העירייה הוצע לנו סיוע לוגיסטי וכלכלי על מנת להפיק את יום הסטודנט בתחומי העיר. ההחלטה שקיבלנו היא נטו כלכלית, כמו גם, עניינית בשל מגבלות הרעש – לפחות עד שייכנס חוק העזר העירוני לתוקפו".

בשם עיריית נתניה הגיב חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים, רפי ימין, שמסר לנתניה און ליין – ksn כי "מערכת היחסים בין הגורמים העירוניים לאגודת הסטודנטים של מכללת נתניה מצוינים. אנו מקיימים שיתופי פעולה רבים ומגוונים. החלטת האגודה נבעה ממניעים כלכליים לחלוטין ובהתאם ליכולותיהם. דלתה של ראש העיר תמיד פתוחה תמיד". עוד הוסיף ימין, כי "התקציב שהתפנה כעת יועבר לקיום מסיבת רחוב נוספת בנתניה לטובת כלל התושבים".

נחזור לראיון. מכללת נתניה מורכבת מציבור גדול מכל קצות הקשת החברתית הישראלית. במהלך השנים האחרונות התפרסמו מספר מקרים של חיכוכים ופערים משמעותיים בגישות בין המגזרים השונים ומגוון האוכלוסיות בקמפוס. "בתור יו"ר ובתור אדם", הסבירה שרי: "אני מצפה מכל סטודנט וסטודנטית להתנהגות אנושית בסיסית. אני יכולה להגיד, שאני גאה בהרמוניה שיש במכללת נתניה בין כל מגזרי האוכלוסייה. כיום, כולם מסתדרים עם כולם על הצד הטוב ביותר. ככה נמשיך תמיד. כולנו בני אדם. לא מזמן ערכנו יום נגד גילוי גזענות והדגשנו את חשיבות ההוקעה של התופעה המצערת הזו על כל רבדיה".

בתור ילידת ראשל"צ, מהי נתניה בשבילך?

"וואו. נתניה בהחלט הפכה לבית השני שלי. בעיני זו עיר מקסימה וקסומה שקל מאוד להתחבר אליה ואל האנשים המתגוררים בה".

מעבר למסיבות, למה צריך בפועל את אגודת הסטודנטים?

"תראי, אם יודעים לנצל את הכלים העומדים לרשות האגודה, אפשר לעשות הרבה. התחלנו, למשל, בנוהג הרצאות מוקלטות – לפיו חברה מקצועית מקליטה את ההרצאות לטובת סטודנטים וסטודנטיות שלא הגיעו ללימודים או שמעוניינים לשמוע שוב. מדובר בפרויקט בתחילת דרכו, המיושם כרגע בפקולטה למשפטים שנה א' וכן ב'. פעלנו להצבת מכונות קפה המופעלות על-ידי כרטיס סטודנט, פעלנו מול הקפיטריה למתן שורה של הנחות, פתחנו מועדון סטודנטים מצויד כהלכה – החל מטלוויזיה, דרך מקרר ועד ארון עם מחברות בחינה משנים קודמות. בפעם הראשונה צרפנו את המכללה לפרויקט להנצחת זיכרון השואה באמצעות משלחת סטודנטים לפולין. בפן האקדמי הרחבנו את המאגר האקדמי, את זמני פעילות ספריית הלימוד וקיום מרתוני לימוד מרוכזים. היבט נוסף הוא נושא החנייה. הגענו להסכמות מול הנהלת המכללה להכשרת עשרות מקומות חנייה נוספים. פעולה זו פתרה את מצוקת החנייה בחניונים".

 

עדיין לא הצטרפתם ועשיתם לייק לעמוד הפייסבוק שלנו? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן