שבוע מעורב בספורט הנתנייתי

0
106

שער הניצחון בדקה ה-96 הציל למכבי נתניה את העונה (בינתיים); ירדן ג'רבי קיבלה ובצדק מענק; הנוער של טוברוק ממשיך בצמרת ואילו בנוער של מכבי נתניה מקווים לימים טובים יותר. ויקי גלאם מסכם שבוע.

 בגלל הצעירים…

עידן שריקי אמור היה להיות אחד מהמנהיגים של מכבי נתניה בליגת העל. החלוץ הוותיק, שעלה עם הקבוצה מהליגה הלאומית, לא קיבל עד עכשיו את המפתחות להנהגה. אולם, רגע אחד, בדקה כל-כך קריטית במוצאי שבת האחרון, כדור אחד והחלטה אחת, החזירה לו את המעמד לו הוא ראוי. הרבה לחץ השתחרר בדקה ה-96 של המשחק מול בני סכנין. מכבי נתניה הפכה ברגע, מקבוצה הממוקמת במקום האחרון, לקבוצה הראויה להתמודד על מקום בליגת העל. מזל טוב יוסי מזרחי.

 הניצחון הושג, לטעמי, רק בזכות עובדה אחת: יוסי מזרחי שילב, סוף-סוף, את הצעירים הנתנייתים: ירין חסן, עומר צלישר, איאד אבו עביד והתגלית של המשחק שאנחנו, אנשי הכדורגל בעיר מכירים מגיל שמונה, ראול גרשומוב. כן, ראול גרשומוב הוא מסוג השחקנים שעבורם קונים כרטיס. הנער שצמח בטוברוק, יעשה קריירה גדולה ללא ספק. מדובר בכדורגלן מוכשר, שהייחוד שלו הוא באופי המדהים שלו: שקט, מנומס ובעיקר אוהב ללמוד.

האוהדים של מכבי נתניה התאהבו בו במשחק מול סכנין, ואין ספק שמזרחי ימשיך לתת לו את המפתחות למרכז המגרש. מי שקיבל קרדיט והחזיר בגדול הוא שחקן הבית ירין חסן. כתבתי בשבוע שעבר, בדיוק כפי שכתבתי מתחילת העונה, שרק שילוב של חסן בהרכב יביא ניצחון. אין מה לעשות: לשחקני בית עם נשמה, אין תחליף. עכשיו צריכים מזרחי ושחקניו לקחת את הרגע הקסום של דקת הסיום בשבת וללכת קדימה, להמשך עונה מוצלח יותר – מתוך תקווה ואמונה שאפשר לעבור את בית"ר ירושלים בטדי – עם קצת רצון ומוטיביציה.

מלכה משלנו

השנה הקסומה של הג'ודוקאית, ירדן ג'רבי, נמשכת. אחרי הזכייה במקום השני באליפות העולם והתואר הכפול של הזכיות בשתי תחרויות הגראנד סלאם, קיבלה השבוע ירדן מענק בסך 70 אלף שקל מהוועד האולימפי. המענק ניתן לה על הישגיה באליפות העולם ועל מיקומה בצמרת העולמית. עכשיו ירדן מקווה להמשיך במומנטום המצוין שלה וכמובן לצבור נקודות חשובות לדירוג לקראת אולימפיאדת ריו 2016. עם כל הכבוד למענק, בינינו, זה די עצוב שירדן ג'רבי, סגנית אלופת העולם והשגרירה המובילה של מדינת ישראל כולה בספורט העולמי, מקבלת מענק שבקנה מידה של עולם הכדורגל הישראלי, עם רמת המשחק הבינונית כל-כך, נחשב לכסף קטן. כנראה, שבספורט הישראלי המושג צדק לא קיים.

הישג לג'ודו

ברוך שמאילוב, בוגר היחידה למצוינות במכון וינגייט, זכה בסוף השבוע במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 21. שמאילוב, אותו מאמן אורן סמדג'ה, נחשב לתקווה גדולה במשקל 66 ק"ג וממשיך את השרשרת של הג'ודוקאים המצוינים שטיפח סמדג'ה בשנים האחרונות. סמדג'ה עצמו נשמע נרגש אחרי ההישג של חניכו ואמר: "זהו עוד הישג ברשימת ההישגים הגדולים של הג'ודו הישראלי בשנה האחרונה. ברוך מצטרף לשורה של ספורטאים גדולים – בראשותה של ירדן ג'רבי כמובן – המעניק לנו תקוות גדולות לקראת ריו 2016.

טוברוק In

קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק ממשיכה לצעוד בצמרת הטבלה בליגת העל. זו העונה השלישית בה טוברוק מהווה את הצלע השלישית בצמרת, אחרי מכבי חיפה ומכבי ת"א, וללא ספק מדובר בהישג גדול לנוכח העובדה שסגל השחקנים מוחלף לו מדי שנה. מי שמככב השנה בגדול הוא איל דנין, שגם בשבת כבש בניצחון 1:2 על מכבי פ"ת.

לעומת זאת, ביריבה העירונית מכבי נתניה, הצרות נמשכות  תומר קשטן  לא מצליח למצוא את הנוסחא להצלחה. בשבת נחלה הקבוצה הפסד משפיל בבית, מול העולה החדשה ס.כ נס ציונה 3:1. קבוצת הנוער שייכת למחלקת הבוגרים. עכשיו, מעניין איך יטפלו במועדון בבעיית התוצאות.

 

בסימן טניס

לפני כשבוע פרסם איגוד הטניס את תוצאות משחקי אליפות ישראל בטניס לילדים ולנוער. שלושה משחקני האקדמיה לטניס גרפו תארים ארציים. אדם לוי (12) הוכתר כאלוף ישראל בטניס, איתמר טפירו (10) הוכתר כאלוף ישראל בטניס לזוגות; ואילו מאיה טחן (16) זכתה בתואר סגנית אלופת ישראל. עוד הישג נרשם, כשצעירת המשתתפים מנתניה, כאשר שי פדלון (10) דורגה במקום התשיעי הארצי. כאשר קראתי את הכתבה נדהמתי: הילדים האלה מתאמנים בין ארבע פעמים לשש פעמים בשבוע – אימונים הכוללים שיפור הטכניקות, אסטרטגיות, כושר ואימונים מנטאליים. כן, רק ככה, בונים תשתית ספורטיבית אמיתית. אימונים, אימונים ועוד אימונים!

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן