ח.ל.ת תחליף בכל גני הילדים בנתניה את החולות בדשא סינתטי

1
78

נתניה און ליין – ksn בפרסום ראשון: פרשת "החולות המזוהמים" לפתרון מיידי: ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, אישרה לביצוע מיידי תוכנית אב כוללת לשדרוג חצרות 270 גני ילדים ברחבי העיר, כולל מרבצים של דשא סינתטי. את הפרויקט תבצע ח.ל.ת (החברה הכלכלית של נתניה) על-פי סדר עדיפויות שייקבע על-ידי אנשי מקצוע, בהם הווטרינר הראשי. לנתניה און ליין – ksn אישרה יו"ר דירקטוריון ח.ל.ת, חברת המועצה עו"ד שירי חגואל סיידון, את הפרטים והוסיפה, כי תחילת העבודות בפועל יחלו בתוך כחודש. עוד הוסיפה חגואל-סיידון, כי בכל גני הילדים תבוצע, במקביל, בדיקה של שמישות מתקני המשחקים והם יוחלפו ויותאמו בהתאם לצורך.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. צילום רענן כהן
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. צילום רענן כהן

 על-פי הערכות עלות התוכנית המשוערת נאמדת בסכום של כ-15 מלש"ח. הטיפול בכלל גני הילדים וסדר כניסתם יבוצע, כאמור, על-פי החלטת הדרג המקצועי בלבד כאשר הקדימות היא לגני ילדים בהם המלצות הווטרינר העירוני הינן לטיפול מיידי, השכונות הותיקות, צפון העיר ושאר חלקי העיר.

 במהלך החודש האחרון שוב עסקה התקשורת המקומית, במקביל לתמונות ותצלומים שהועלו בקבוצות הפייסבוק המקומיות, בשורה של מקרים בהם נעקצו ילדים – בחלק מהמקרים נזקקו הילדים לטיפול רפואי. בשבוע שעבר אף חשף נתניה און ליין, כי עו"ד אסף וקנין, אב לילדה בגן ילדים במרכז העיר, שבמהלך השנתיים האחרונות היא, ועוד מספר ילדים בגן, נעקצו, בוחן האפשרות להגשת תביעה משפטית. בעירייה, שבמהלך החודש האחרון הנחו לבצע בדיקות בכל גני הילדים המדוברים, קבעו כי הווטרינר העירוני יבחן כל גן וגן ועל-פי המלצותיו יבוצעו הטיפולים. למרבית הבדיקות הצטרפה מ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר אביטל לאופר, שפיקחה אישית על הליך הבדיקה.

 פרשת "החולות המזוהמים" נחשפה, לראשונה, בכתבת תחקיר בעיתון נתניה און ליין-ksn לפני למעלה משבע שנים. בכתבת תחקיר נוספת שפרסם נתניה און ליין-ksn לפני למעלה משנתיים, עלתה שורה ארוכה של כשלים בהתנהלות העירייה ודרך טיפולה בחולות בגני הילדים, בשורה של המלצות מקצועיות וכן בבחינת הכדאיות הכלכלית בהחלפת שטחי החולות בהן חתולים עושים צרכיהם, במשטחי דשא סינתטי. על בסיס תחקיר העיתון פתח מבקר העירייה, דב כץ, בבדיקה, והנושא נדון במועצת העיר. בתחילת השנה, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין סיעת "נתניה אחת" וסיעת "למען נתניה", הודיעו שני הצדדים כי הוחלט על יישום תוכנית אב החל משנת 2015 להחלפת החולות בגני ילדים בדשא סינתטי. השבוע, כאמור, הורתה פיירברג-איכר על יישום פרויקט הענק באופן מיידי. "כראש עיר שרואה לנגד עיניה את רווחת התושבים בכלל ורווחת הילדים בפרט כמו גם את בריאותם וביטחונם האישי, אני רואה לנכון להקצות את המשאבים הנחוצים, לטובת שיפור ושדרוג גני ילדים ולהבטחת בריאותם. נפעל בכל רחבי  העיר בהתאם להמלצות הצוות המקצועי", מסרה פיירברג-איכר בתגובה.

 

 

תגובה 1

  1. ההבטחות היו לחינם, עבר הרבה יותר מחודש והעירייה לא התחילה ביישום של שום החלפת חול והילדים שלנו לפחות הילד הפרטי שלי ממשיך לשחק בקקי של חתולים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן