רון אלמוסני במגרש של הגדולים

0
384
רון אלמוסני

רון אלמוסני נולד והתחנך בבית בו ספורט ופעילות גופנית הם חלק בלתי נפרד משגרת היום וחלק מה-DNA של המשפחה. אביו של רון, ריימונד, דמות מאוד מוכרת בנתניה בענף הג'ודו ניסה כבר בגיל צעיר למשוך את בנו לאימונים ואף צלח זאת לתקופה מסוימת – אך מהר מאוד הבין רון שזה לא המקום שלו וחקר ענפים נוספים.

אז כמו רבים שמתעסקים בכושר גופני, גם הוא פנה לוינגייט והתחיל עם קורס מדריכי חדר כושר, אבל שוב, משהו שם היה חסר לו, זה לא היה מושלם. כשנחשף למותג הקרוספיט הרגיש רון שהגיע לנחלה, שמצא בדיוק את מה שחיפש. האימון הזה, שמשלב בתוכו אינטנסיביות לצד שיפור יכולות קונקרטיות וכלליות אצל מתאמנים הביא אותו למקום של לחקור יותר, לקבל הכשרה מתאימה ובסוף גם לפתוח מועדון רשמי בנתניה.

מלבד האהבה לקרוספיט והעיסוק בזה, רון שלמד תזונה, מחזיק במשרת חלומות של כל דיאטן, מה גם שהיא יחידה מסוגה בארץ, והיא שלו. אלמוסני הוא התזונאי הרשמי של מכבי תל אביב בכדורגל מזה ארבע שנים. זה שאחראי על המדידות של השחקנים, בחירת תפריט, קייטרינג צמוד עד כדי-כך שגם את התפריט במטוס הוא קובע. אז איך הוא הגיע למכבי תל אביב? איך הוא משלב את זה לקרוספיט? ואיך משתלבת העבודה במכבי תל אביב יחד עם האהבה למכבי נתניה? מיד תבינו בראיון מיוחד לנתניה און ליין.

מה בעצם הביא אותך לעסוק בקרוספיט?
"מאז שאני צעיר אני מתעסק בענפי ספורט שונים. תמיד אהבתי את זה, אבל לקח לי זמן למצוא את הענף שאני באמת אוהב, את זה שמביא לי סיפוק מקסימלי. התחלתי בג'ודו שזה היה די טבעי עבורי, ללכת בעקבות אבא. שרדתי בזה כמה שנים, אבל ברור היה גם לי וגם לאבא שמתחרה אולימפי לא יצא ממני. התחנה הבאה הייתה קורס מאמנים בוינגייט, אותו כל אדם שאוהב פעילות גופנית ולו טיפה הולך לעשות. עסקתי בזה תקופה וגם זה לא היה שלם. אחרי הצבא הלכתי ללמוד תזונה, תחום שכמובן מתקשר לעולם הספורט באופן ישיר אבל לא מיהרתי לעסוק דווקא בזה. באותה תקופה נחשפתי לקרוספיט שמעתי על זה והחלתי לחקור כהרגלי. באותו ברגע הבנתי שזה מה שחיפשתי לעסוק וזה מה שהיה חסר לי בעצם. האימון המשולב, העצימות של האימונים והאינטנסיביות כבשו אותי, לא לקח לי הרבה זמן להבין שאני לוקח את זה הכי רציני שיש ומלבד מתחרה פעיל בתחרויות החלטתי לפתוח מועדון פה בנתניה".

ההחלטה לפתוח מועדון לא הייתה פזיזה מדי? בכל זאת, אולי מדובר בטרנד חולף?
"אני יודע בוודאות שלא מדובר בטרנד חולף ואני אף אומר לך יותר מזה, עוד 5-10 שנים מהיום כל חדרי הכושר יעברו שינוי אדיר: המכונות והמכשירים יפנו את מקומם לטובת חללים ריקים עם אביזרי עזר. רוב העבודה תהיה עם משקל גוף, עומסים ועבודה אישית כך שגם אם מותג הקרוספיט ילך וידעך, הרי שהכיוון אליו הולך עולם הכושר הוא זהה ליסודותיו של הקרוספיט כך שאני רגוע".

הזכרת קודם שלמדת תזונה, לא חשבת לעסוק בזה?
"אז זהו שאני עוסק גם בזה, אבל לא רק. מזה ארבע שנים אני התזונאי הרשמי של קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל. מדובר בתקן שלא קיים בארץ כלומר מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה בישראל שמחזיקה תזונאי אישי לקבוצה ונפל בחלקי הכבוד להיות זה שמאייש את המשרה הזו".

איך בעצם הגיעו אליך? למה דווקא אותך הם בחרו?
"הם פנו אלי לאחר שנתקלו בשמי במכון וינגייט. הרבה שנים עבדתי בוינגייט והייתי דמות מוכרת שם. ממכבי תל אביב פנו לוינגייט ואלה החליטו להמליץ עלי. כמובן שעברתי ראיונות ותשאולים ובסופו של דבר נבחרתי לאייש את המשרה. זו השנה הרביעית שלי בתפקיד. אני נהנה מכל רגע מדובר בכבוד גדול ותנאים שכל תזונאי יכול רק לחלום עליהם. לצערי עולם הכדורגל בארץ הוא מאוד דינאמי ותמיד יש שינויים. גם התפקיד הבטוח והקבוע ביותר יכול בן רגע להשתנות. בכדורגל נהוג שכאשר מאמן חדש מגיע לקבוצה, הוא בא עם הצוות שלו. במכבי תל אביב כבר הוחלפו מאמנים מאז שהתחלתי לעבוד, אבל הם עדיין החליטו להשאיר אותי ולא להחליף. אני מאמין שיש לזה קשר גם לחיבור שלי עם השחקנים".

הבנתי שאתה אוהב את מכבי נתניה, איך זה מסתדר עם משרה במכבי תל אביב?
"כילד הייתי מפגין נוכחות בהמון משחקים של מכבי נתניה ובכלל גם היום. אמנם, אני לא הולך למשחקים, אבל מכבי נתניה חשובה לי. היא בכל זאת הקבוצה של העיר שלי. עצוב לי לראות את מה שקורה איתה בימים אלה. אני אף פעם לא הייתי מכור לכדורגל. עד המשרה במכבי תל אביב, זה גם לא כזה עניין אותי. היום אני די חי את זה כחלק מהעבודה. אני מאוד רוצה שמכבי נתניה תנצח ותרים את הראש מעל המים. נתניה היא מועדון גדול שמקומו בליגת העל. אני כמובן רוצה שגם מכבי תל אביב תמיד תנצח. בואי נגיד שאני רוצה את ניצחונה של נתניה בכל משחק – חוץ מאשר מול מכבי תל אביב. כל עוד היא לא מנצחת אותנו (מכבי תל אביב) אז אני חפץ בניצחונה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן