אפריטיף מושלם: צ'יפס פולנטה

כאשר שואלים אותנו מהי מנת אירוח מושלמת, התשובה ברורה: מנת צ'יפס פולנטה. היא נוטפת גבינה בפנים, קריספית בחוץ, נטולת גלוטן ואוכלים אותה יחד בידיים. 

2
3307
כאשר שואלים אותנו מהי מנת אירוח מושלמת, התשובה ברורה: מנת צ'יפס פולנטה. היא נוטפת גבינה בפנים, קריספית בחוץ, נטולת גלוטן ואפשר לאכול אותה בידיים. 
צ'יפס פולנטה - מתכון למנת אירוח כיפית במיוחד

כאשר שואלים אותנו מהי מנת אירוח מושלמת, התשובה ברורה: מנת צ'יפס פולנטה. היא נוטפת גבינה בפנים, קריספית בחוץ, נטולת גלוטן ואפשר לאכול אותה בידיים. 

אין זה סוד, שהישראלים אוהבים לארח ובמדד הערים, תושבי נתניה בחמישייה הראשונה בארץ. המתכון הזה, מתכון צ'יפס פולנטה עשיר בגבינת פרמזן, מושלם לאירוח חברים. הוא גם קל להכנה. מקור המתכון הוא מצפון איטליה. ואם אתם מזהים נגיעה שוויצרית, אז אתם בהחלט לא טועים.

מתכון להכנת צ'יפס פולנטה עשיר בגבינות – נטול גלוטן

מרכיבים להכנת פולנטה:

כוס קמח תירס להכנה מהירה

4  כוסות מים (ליטר  מים)

כוס וחצי גבינת פרמזן מגוררת גס

50  גרם חמאה חתוכה לקוביות

כפית שטוחה מלח

לשלב האפייה:

3 כפות שמן זית

כפית מלח שטוחה

חצי כפית פלפל שחור דק

כפית שטוחה אבקת שום (מומלץ לא לדלג על המרכיב הזה)

שלבי הכנה:

נתחיל בהכנת פולנטה. מרתיחים את המים בסיר. מוסיפים פנימה את קמח התירס. מערבבים עד שהקמח נספג במלואו ללא גושים. מוסיפים גבינה, חמאה ומלח. בשלב זה מנמיכים את האש, מערבבים ומבשלים כחצי שעה – עד שהפולנטה מסמיכה. במידת הצורך מוסיפים עוד מים. התוצאה אמורה להיות צמיגית.

יוצקים פולנטה בגובה ½1 ס"מ לתבנית מתאימה לתנור. מיישרים בעזרת כף עץ. מכסים ומצמידים בניילון נצמד. מעבירים למקרר לשעתיים לפחות להתייצבות.

מחממים מראש תנור לחום של 200 מעלות. מרפדים תבנית נוספת בנייר אפייה. מוציאים את הפולנטה מהתבנית הראשונה וחותכים לרוחב לפרוסות בעובי של כ – 1.5 ס"מ.

כל פרוסה כזו חותכים למקלות בצורת צ'יפס. כעת, מניחים על תבנית האפייה ואז מזליפים שמן  זית מעל. בינתיים, מערבבים בקערית מלח, פלפל ואבקת שום. מצפים בעדינות כל הצ'יפס ואופים במשך 20 דקות. מוציאים התבנית, הופכים את הצ'יפס ואופים עוד 15-20 דקות עד להזהבה. מגישים חם עם רטבים שאוהבים.

מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות: 

ארנצ’יני – קציצות ריזוטו שטובעות בגבינה

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן