פאי תפוחים בחמישה מרכיבים

1
334
פאי תפוחי עץ. צילום fotolia

פאי תפוחים קלאסי הוא מתכון שאני אוהב להכין כשאני מארח חברים. מדובר במתכון קל להכנה, שאת מרכיביו אני נוהג לרכוש בשוק נתניה. לקיצור ההליכים אני מציע להשתמש בבצק פריך מוכן.

פאי תפוחים בחמישה מרכיבים

מרכיבים:
חבילה של בצק פריך
6 כוסות של קוביות תפוחי עץ טריים
כפית שטוחה של קינמון טחון
50 גרם חמאה רכה – חתוכה לקוביות קטנטנות
80 גרם סוכר

לשדרוג: קמצוץ הל יחד עם הקינמון, 2 כפות קונפיטורת פטל או כף מחית ווניל

אופן ההכנה
הוציאו את הבצק כשעה לפני תחילת ההכנה והניחו על השיש. חממו תנור לחום של 230 מעלות. קלפו את תפוחי העץ וחיתכו אותם לקוביות קטנות. בכוס בצד שלבו בין הסוכר לקינמון (אם בחרתם להוסיף הל, אז גם אותו). במידה והחלטתם להשתמש בקונפיטורת פטל או מחית ווניל, שפכו על קוביות תפוחי העץ וערבבו. השימוש בכוס התבלינים ייעשה בהמשך.

קמחו משטח עבודה, תפרסו את הבצק ותקרצו אותו לגודל הרצוי לתבנית הפאי שבחרתם. הדקו את הבצק לדפנות. מיזגו שליש מכמות קוביות תפוחי העץ על הבצק ופזרו. מיזגו שליש מתערובת הסוכר והתבלינים על תפוחי העץ. מיזגו שוב שליש תפוחי עץ ושוב תערובת סוכר ותבלינים עד לסיום.
על מלית תפוחי העץ נפזר את קוביות החמאה הקטנטנות ונסגור בעוד שכבת בצק פריך. נכניס לתנור שחומם מראש לחום של 230 מעלות לעשר דקות בלבד. אז ננמיך את התנור לחום של 175 מעלות ונשאיר את התבנית לחצי שעה נוספת. עם סיום הליך האפייה מומלץ להוציא את הפאי לחצי שעה על השיש.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן